Mededeling

Collapse
No announcement yet.

himalaya groenlingen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• himalaya groenlingen

het is dan toch gelukt om 3 jonge himalaya groenlingen te kweken, ze vliegen nu pas uit, hopelijk komen ze ook goed door de rui.

ik ben niet zo'n goede fotograaf
    Bijgevoegde Bestanden
    www.fretteren.eu

Mooie resultaat,en nu onverwant zien te maken en met twee koppeltjes verder
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

ik heb 3 koppels

2 koppels hebben (nog) niets gedaan
      www.fretteren.eu

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door naruch
        ik heb 3 koppels

2 koppels hebben (nog) niets gedaan
        Ok,1-0 voor jou maar je snapt wel waar ik heen wilde.
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

natuurlijk, weet ik/begrijp ik wat je bedoeld.

ik heb lang moeten zoeken om de 3 koppels bij elkaar te krijgen.
          www.fretteren.eu

Opmerking

mooi resultaat naruch

weet jij ook waarom die andere twee koppels het nog niet gedaan hebben?

gr

Opmerking

Gefeliciteerd

Nu maar hopen dat de andere koppels er zich ook wat van aantrekken. En ja hopen dat de jongen door de rui komen. Goed voeren en droog houden.
              Jo

Opmerking

Heel mooi resultaat, gefeliciteerd.

Ze hebben een nieuwe sepia wel verdient
                Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                  mooi resultaat naruch

weet jij ook waarom die andere twee koppels het nog niet gedaan hebben?

gr
                  ik denk dat de 2 andere koppels late jongen zijn, ze zitten in dezelfde kweekboxen er naast, krijgen hetzelfde voer enz.

al heb ik bij 1 koppel twijfels, het kunnen ook 2 mannen zijn.

droog zitten ze altijd
                  www.fretteren.eu

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                    ik denk dat de 2 andere koppels late jongen zijn, ze zitten in dezelfde kweekboxen er naast, krijgen hetzelfde voer enz.

al heb ik bij 1 koppel twijfels, het kunnen ook 2 mannen zijn.

droog zitten ze altijd

Opmerking

Hoi hoi,

Gefeliciteerd met je resultaat!

Samen met mijn maat heb ik 3 koppels, alle vogels uit 2009, en alles onverwant. Wel diverse nesten met steeds 4 eieren maar niets bevrucht? Vorig jaar van mijn 1e koppel wel 3 jongen, alleen werden die na het ringen uit het nest gegooid. Ik hoorde van een andere kweker een vergelijkbaar resultaat. Stiekem is dit toch een moeilijke vogel om te houden en te kweken.

Mogelijk heeft het weer er mee te maken, te warm voorjaar en een natte zomer!

Succes verder, misschien krijg je nog wel een nest.

Groet Saab

Opmerking

Misschien doordat deze vogels samen met de zwarte sijzen van oorsprong van grote hoogtes komen, de kweek omstanding heden in Nederland toch (nog) niet optimaal zijn.
                        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Saab
                          Hoi hoi,

Gefeliciteerd met je resultaat!

Samen met mijn maat heb ik 3 koppels, alle vogels uit 2009, en alles onverwant. Wel diverse nesten met steeds 4 eieren maar niets bevrucht? Vorig jaar van mijn 1e koppel wel 3 jongen, alleen werden die na het ringen uit het nest gegooid. Ik hoorde van een andere kweker een vergelijkbaar resultaat. Stiekem is dit toch een moeilijke vogel om te houden en te kweken.

Mogelijk heeft het weer er mee te maken, te warm voorjaar en een natte zomer!

Succes verder, misschien krijg je nog wel een nest.

Groet Saab
                          hier geen last gehad met uitgooien jongen, ik heb zelfs zonder ventielslang geringt, wel is 1 ei niet uitgekomen.

ik geef veel gekiemdzaad, gemengd met weinig eivoer, en dat nemen ze goed op en voeren de jongen er goed mee, ook wat onkruiden zoals vogelmuur, kruiskruid enz, nemen ze graag en veel op.

verder krijgen ze een mengeling van wildzangzaad gemeng met putterzaad, aangevuld met wat hennepzaad.

man en pop voeren goed.
                          www.fretteren.eu

Opmerking

Hoi hoi,

Bij mij zitten ze in een gemengde, beplante vlucht en hebben de beschikking over diverse mengelingen en losse zaden zoals sijs,goudvink,tropen,denne, etc etc en natuurlijk ook hennep. daarnaast eivoer met diepgevroren pinkies/buffaloos en verse buffaloos.

Gr Saab

Opmerking

ik heb de 2 andere "koppels" eens opnieuw nagekeken

en wat blijkt 2 mannen bij elkaar en 2 poppen bij elkaar

heb dus een man en een pop omgeruild, van kweekbox, hopelijk doen ze nog wat .

dank WK , door u heb ik opnieuw gekeken
                              www.fretteren.eu

Opmerking

Working...
                              X