Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
ik zou ze gewoon laten gaan, de natuur hou je niet tegen. vogels hebben zelf wel door wanneer het genoeg is. bij mij zitten ze ook buiten, en zijn nog steeds bezig met nesten bouwen.
bij mij zitten ze ook in de winter buiten, wel zitten ze in een verwarmd nachthok s`nachts. als ze de hele zomer buiten hebben gezeten kan je ze s`winters ook buiten laten. wel overdekt en uit de wind natuurlijk.
Mijn ondervinding is dat ze best sterke vogels zijn, maar wil je zeker zijn dat je geen van beide verlies gedurende de winter dan hou je ze beter binnen.
Dit hoeft niet verwarmt te zijn. Meestal zijn het de popjes die het loodje leggen en ga na de winter maar eens een popje zoeken.
Natuurlijk lukt het wel eens zonder dit te doen doch ik doe het niet meer.
Zo speel je op zeker.
Oke dank jullie wel voor de antwoorden ,ze komen van binnen
Hebben wel de hele zomer buiten gezeten !!!!!!!!!!!!!
Maar goed zal ze tot April lekker binnen laten zitten,en dan gaan ze naar buiten
Zijn hele mooie vogeltjes heb ze net gehaald
ja als je ruimte binnen hebt is het wel beter. ik heb dat helaas niet, dus bij mij blijven ze buiten, gaat al 3 jaar goed. we hebben toch aardige koude perioden gehad afgelopen winters. mijn nachthok is verwarmd, gemiddeld zo`n 12 graden. en daar doen ze het best. s`avonds zitten ze allemaal binnen, en overdags zitten ze ook vaak buiten. ik voer dan wel alleen binnen.
Ik heb ze koud zitten en ze komen van koud. gaat wel goed denk ik. maar je weet nooit ik hoop op een kwakkelwinter dat was de zomer dus kan de winter er ook bij.
Maar eh ik kan ze laten broeden?
Geweldige vogels )))
Groeten,
Henry
zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.
Ja. Ton die woont nog steeds bij mij dat zal ook wel zo blijven, alleen hebben ze nog geen jongen gehad wel twee keer eieren en broeden dit jaar maar ze waren niet bevrucht. Nu zijn ze weer volop bezig een nest te maken wat er erg mooi uit ziet helemaal in een kuiltje legt ze haar eieren en niemand mag er bij komen. Misschien lukt het nu wel ze zitten elkaar al lekker te versieren.
Ben je thuis dat je vandaag reager?
Groet van Herma.
Opmerking