Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk soort wevers zijn dit?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Welk soort wevers zijn dit?

Dag allemaal,

zou er iemand mij kunnen helpen met te vertellen welke weversoorten dit zijn? Ik kocht er onlangs 12. volgens de man waren het citroenwevers en zwarte wevers. Ik kan echter niets vinden over zwarte wevers. Kunnen jullie me helpen?
    Alvast bedankt
    Bijgevoegde Bestanden

Nog een foto van de "zwarte wever"
    Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Wever

Probeer eens te zoeken op zwartbuikwever.
      Jo

Opmerking

foto 5 is een citroen wever
        de andere weet ik niet
        wat me wel opvald sorry dat ik het zeg
        je kooien zijn erg smerig stokken zitten vol met poep .
        houd de kooien en stokken schoon zo de kans groter je vogels gezond te houden .
        bacterien stapelen zich op je vogels kunnen ziek worden ervan .
        sorry dat ik het zeg
        niks slecht bedoeld maar mensen klagen hier vaker waarom zijn me vogel ziek .
        ze kopen overal vogels weg ze zetten die vaak gelijk bij hun eigen vogels en worden vaak ziek.
        ze proppen hun voliere vol en vinden gek niks te kweken .
        zet vogels altijd paar weken appart voordat ze geplaats worden bij eigen vogels .
        en koop liefst vogels bij mensen thuis dan zie je ook maar hart en nieren een mens de energie er in steekt zijn vogels gezond te houden .
        als ik bij een kweker kom en er is daar niet proper dan draai ik me om en wil ik er al geen vogel van .
        te proper is ook weer niet goed .
        maar viezigheid ik kan het niet zien .
        ik betaal liever meer voor een vogel mensen er ook hun energie erin duwen hun vogels proberen gezond te houden .
        op markten koop ik al helemaal geen vogels
        foto 1 tot 4 en laaste foto 2 bericht in deze toestand kocht ik geen vogels
        vogels in rui verplaatsen is al helemaal niet goed .
        de kans zit erin dat ze dus ook het loodje kunnen leggen.
        koop alleen vogels die strak in pak zitten .

Opmerking

Bedankt voor jullie respons

Ik geef je inderdaad gelijk natuurkweker. Ik heb de vogels wel in quarantaine gezet een 3 weken in een kleine voliere. Het is inderdaad niet zo goed om vogels in rui te kopen, maar ik had geen andere keuze, de man trok zich niet veel meer van de vogels aan en wou er gewoon vanaf. Ik kon het dan ook niet laten ze mee te nemen. Ze krijgen hier alle nodige verzorging, die hen daar ontbrak.7

Opmerking

ik hoop dat ze gezond bij je door kunnen ruien zie graag de foto,s tegenmoet wat het nu precies is daar ben ik wel nieuwsschierig na
            hoop dat ze dan bij uw een beter plaats hebben gevonden met schone hokken en stokken .
            groetjes mirke

Opmerking

Ik hoop inderdaad ook dat ze het overleven, en ik zal als ze uitgeroven zijn er nog foto's van maken zodat er misschien iemand weet welk soort het is.

Opmerking

Hallo kanarieke,

je kunt ze op een duidelijke foto, door sturen naar ploceidae.eu

die weten het wel.

Groetjes Petra.

Opmerking

ja vind de foto ook erg onduidelijk
                  misschien eens nieuwe maken dat ze het hier misschien wat beter zien

Opmerking

Ik weet niet waar jullie de naam citroenwever vandaan halen..
                    Het zijn allemaal Napoleon wevers (Euplectes afer), de fel geel gekleurden met zwart is de man (deze is overigens alleen zo gekleurd in de paartijd)
                    De bruine vogels (alle andere) zijn de poppen.
                    De man ziet er buiten het paarseizoen het zelfde uit al de pop, ook bruin dus.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Aron
                      Ik weet niet waar jullie de naam citroenwever vandaan halen..

De napoleonwever wordt in Nederland ook wel citroenwever of gele bisschop genoemd.
                      Maar dat wist jij niet.

Opmerking

ik heb een jaar of 4 terug ook eens een stuk of 7 wevers gekocht. het was wildvang, want de man had er wel 200 zitten. ik heb toen een man op kleur uitgezocht. 5 zo licht mogelijk gekleurde vogels, wat volgens mij dan poppen moesten zijn, en eentje die ook wat zwart kleurde. dat werd het jaar daarop een man.

wevers worden zo goed als niet gekweekt in nederland, tenminste niet in grote hoeveelheden. wat er word aangeboden, weten soms de verkopers zelf ook niet, dus die geven er maar een slinger aan. vandaar dat al die namen voor veel verwarring zorgen. de werkgroep heeft er nog het meeste kijk op. voor vragen of lidmaatschap beste hun te benaderen.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Drum
                          De napoleonwever wordt in Nederland ook wel citroenwever of gele bisschop genoemd.
                          Maar dat wist jij niet.
                          Euplectes afer) en niet citroen wever of gele bisschop

Opmerking

Working...
                          X