Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rode Kardinaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Zij Broed maar zonder hem.

Nu, om kort te zijn ik heb de man toch telkens elke avond af gevangen om hem de volgende morgen na het rapen van het ei weer vrij te laten. Daar ik waar genomen heb dat hij de pop enorm stoorde als deze op het nest lag. (Overigens deed ik dit ook toen de eieren op de grond belanden dus daar lag het toen ook niet aan.)
    Ook nu zit hij in een kooi in de vlucht daar hij anders de pop niet met rust laat. Er is trouwens niks aan de voeding veranderd sinds het begin van de broedtijd. Ik denk dat daar het probleem niet zit. Daar mijn tweede koppel het daar op voortreffelijk doet.
    Zij broed op dit moment ondanks de hitte voorbeeldig.
    Wordt vervolgd.

Mvg Lucky

PS Bij de vorige reactie's waren toch geen voedings-adviezen dacht ik?

Opmerking

Ik bedoel met mijn vorige posts dat Lucky nog even wat geduld moest hebben dat deze vogels nog niet in broedconditie waren . Wat die insecten betreft zie je op verschillende reactie dat het bijna altijd de schuld is van een teveel aan insecten en ik wil daarmee bewijzen dat het soms andersom is dat bepaalde vogels niet tot resultaten komen omdat ze nog niet voldoende in conditie zijn . Denk U nu mss wat meer duidelijk te scheppen .

mvg Pitylus

Opmerking

Ze broed 2

Ze broed nog steeds. En bij de nest controle heb ik kunnen vaststellen dat de 4 eieren alle vier bevrucht zijn.
        Wordt vervolgd

Groeten Lucky

Opmerking

Er zijn jongen

Vandaag 23 -07-06 zijn 3 van de 4 eieren uitgekomen.
          Ik had niet verwacht van deze pop ooit jongen te mogen aanschouwen.
          Ik hoop alleen dat ze de jongen makkelijker groot brengd dan dat ze een ei in het nest legd.
          Wordt vervolgd.

groeten Lucky

PS Goede raad altijd welkom.

Opmerking

kardinaal

gefeliciteerd, hopenlijk worden ze groot dat geeft weer plezier met je hobby

Opmerking

Waarom zouden deze jongen niet groot komen ? Geef ze iedere dag enkele meelwormen ( witte ) en buffalo s en wat opfokvoer en insectenvoer samengemengeld met pinky s . 3 a 4 maal daags en dit moet lukken .

Veel succes.

Opmerking

Gefeliciteerd, we horen hoe het afloopt.

Opmerking

Rode Kardinaal

Gefeliciteerd met je jongen.
                  Mijn ervaring met Kardinalen is dat ze in het begin voornamelijk wasmotlarven gaven aan hun jongen. Deze zijn erg voedselrijk en zacht. Na een aantal dagen aten ze ook krekels en gaf ik zelf gevangen sprinkhanen (uit het open veld).

SUCCES VERDER
                  Schama

Opmerking

Aan Shama

Shama, heb jij misschien een systeem om die sprinkhanen te vangen??

Opmerking

En dan zijn er 4.

Hallo allemaal , nummer 4 is ook uit zijn dop gekomen. Tot op dit moment voerd ze uitstekend.
                      Wordt vervolgd.

greetings Lucky.

Opmerking

Helaas DOOD

Helaas zijn de jongen na drie dagen gestorven.(30-07) Waarschijnlijk door de
                        hitte.
                        Maar ze bouwt weer aan een nieuw nest. Ik weet alleen niet of ik haar nog een broed moet laten maken. Het wordt laat in het seizoen.

Greetings Lucky

Opmerking

Jammer!

Volgens de weerkenners blijft ook augustus nog warm tot zeer warm, dus ik denk dat het makkelijk kan nog een ronde.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

Ze broed weer!!!!!

Hallo allemaal , deze keer heefd ze haar nest meteen af gebouwd en ook haar legsel netjes in het nest gelegd . Schijnbaar is het kwartje gevallen!!!!!!!
                            Nu maar hopen dat de rest ook beter gaat dan de moeilijke start.
                            Wat wordt er door jullie bij jonge kardinalen gevoerd? Wat, hoe vaak en hoe veel?

Wordt vervolgd

Greetings Lucky.

Opmerking

Helaas onbevrucht.

Helaas bleken de eieren dit maal onbevrucht . Ik vermoede dit reeds daar de man aan zijn rui is begonnen. Dus einde broedseizoen 06. Volgend jaar opnieuw.
                              Wordt vervolgd. Next year.
                              Greetings LUCKY.

Opmerking

Het ene jaar is het andere niet!!

Hallo forum vrienden, De rode kardinaal pop waar dit onderwerp over gaat heeft op het moment haar eerste nest van dit jaar. Ze heeft welles waar geen geweldig nest gebouwd maar heeft wel haar eieren mooi in het nest geldeponeerd.
                                Van de 6 eieren bleken er 4 bevrucht. Hieruit zijn dan ook inmiddels 4 jongen geboren. Deze zijn inmiddels 7 dagen en groeien als kool. Ze ontpopt zich nu als een voorbeeldige moeder. Ik moet eerlijk zijn had dit na het voorbije jaar nooit meer van deze vogel gedacht. Je bent dus nooit te oud om in de vogel- sport te leren of de plank mis te slaan.

Greetings Lucky

wordt vervolgt

Opmerking

Working...
                                X