Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roodkopamadine blijft nestelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• roodkopamadine blijft nestelen

Mijn roodkopamadine blijft maar nestelen.
    vandaag zag ik dat ze weer een ei had dit is inmiddels de 4e keer dat ze een nest heeft dit jaar.
    3 x onsuccesvol
    Dat ze nu weer aan een nest begint lijkt me niet echt gezond.
    Wat zou ik er aan kunnen doen?

alle nest matriaal weg halen ook de nest kasten en niet te rijp voeren

Opmerking

Opmerking

ook het nest matriaal en niet meer zo rijp voeren dus alleen tropen zaad en geen eivoer en andere dingen

Opmerking

tja ik had de voliere een heel stuk uitgebreid en voor de aardigheid gaf ik ze sinds gisteren ook voor het eerst ook buffalowormpjes en pinkies maar daar moet ik dus ook mee stoppen als ik het goed begrijp.

ook zal ik dan het eivoer en insecten pate weg halen en dan zullen we wel zien.

Opmerking

ja bij mij wordt er geen levend voer meer verstrekt nu alleen nog zaad en 1 x in de week wat eivoer omdat ze ook nog door de rui moeten maag kiezel en grit moet je wel blijven geven dat moeten ze altijd hebben

Opmerking

Als ze het zelf willen doen waarom zou je deze vogels dan stoppen?
              In het land van herkomst zijn het zo ongeveer als de mussen hier. Ze stoppen straks wat later in het jaar vanzelf wel als ze buiten blijven.
              Wil je zelf geen broed meer dan moet je zorgen dat ze nergens meer een nest kunnen bouwen etc.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Working...
              X