Ik heb onlangs een 2-tal spitsstaartamadines aangeschaft, waarvan men niet zeker wist of het een man en een pop waren, of 2 mannen. Ik weet het ondertussen nog steeds niet echt, nu ze bij mij in de voliere zitten. Ze trekken veel met elkaar op , en poetsen elkaar ook.. Kun je dan aannemen dat het een koppel betreft, als ze tegen elkaar aanslapen en elkaars verenpakje poetsen? of is het gewoon zo net als bij zebravinken dat als je 2 mannen samen houdt dat die ook gewoon tegen elkaar aan slapen en elkaar poetsen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Stelletje spitsstaarten?
Collapse
X
-
Dank je wel voor jullie antwoorden!
Dat verschil in kopkleur zie ik niet zo eigenlijk, is ook wel moeilijk te zien in de voliere, wel heeft een een lichtere snavel..
De ene met de felle snavel zingt ook een liedje, de ander zie ik dat niet doen.. Ik hoor ook wel wat lokgeluiden naar het schijnt, en heel af en toe zie ik wat ik denk dat de man is een soort snelle buiginkjes maken naar de ander, maar echt een volledige balts is het niet.
Dat verschil in bef zie ik niet heel duidelijk, wel is de 'pop' een stukje tengerder als de man, maar dat zegt misschien wel niks..
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking