Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goulds samen met Blauwfazantjes?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Goulds samen met Blauwfazantjes?

Goedemiddag,

Ik heb een buitenvoliere van 3,5m x 2m x 0,75m en dan nog een binnenhok in de schuur (in principe onverwarmd) van 1,22m x 0,45m x 1m.

Nu heb ik 2 koppels Goulds, deze wil ik graag houden omdat ik dat prachtige vogeltjes vind. Ik zou er alleen nog 1 koppel bij willen hebben en nu is mijn oog gevallen op de blauwfazantjes. Ik denk dat de voliere voor 3 koppels groot genoeg is, ook met eventuele komst van jongen.

Maar combineert dit goed? Goulds zijn nogal "ondergeschikte" vogels is mijn ervaring. Ik heb wel eens Goulds samen met Spitsstaarten gehad, dat was echt een drama. En is het nu niet te laat in het jaar om deze vogels aan te schaffen? (hoewel we nog nauwelijks zomer gehad hebben mag er nog wel wat komen wat mij betreft )
    Eventueel alternatieven waar ik aan denk zijn oranjekaakjes of bichenows.

Het zijn altijd lastige vragen, want het kan verschillen per vogel (binnen 1 soort), maar misschien heeft iemand hier ervaring mee.

Alvast bedankt.
    Mvg
    Erwin
    Erwin

dan zou ik kiezen voor bichonows
    als je weinig ervaring nog in vogels hebt
    een gould verstaat zich met iedere vogel dan denk ik dat het aan je spitstaard amadines heeft gelegen een gould kan zich met iedere vogel verstaan .
    de oranje kaakjes en blauwfazantjes zit je ook weerin een wat zeker een duurdere vogels .
    en ze zijn niet zo makkelijk te kweken
    ik zou een keuze maken in een wat makkelijker soorten
    roodkopapegaaiamadines
    binzen astrilde
    zilverbekjes
    ceres amadine

Opmerking

ik heb zelf 2 mannen en 1 pop goulds. 1 koppel blauwkopblauwfazanten. en 2 poppen en 1 man spitsstaarten en wat zebravinkjes.

in een voilere van 3m breed 2.40 hoog en 1.80 diep. en een binnen hok van 2m breed 60cm hoog en 50 cm diep. ook mijn binnenhok is nog niet verwarmd maar daar ga ik wel een vorstbeschermer ophangen.
      dit gaat allemaal perfect ze gaan echt super goed met elkaar om en eigenlijk is er nooit iets aan de hand. soms een heel klein opstootje maar dat hoort erbij.

leuke info is dat ik op dit moment voor de tweede keer jongen heb die op uitvliegen staan van 2 poppjes en 1 man spitsstaarten mijn man bevrucht ze allebij prachtig toch

Opmerking

Goulds en blauwfazantjes zijn goed samen te houden, nooit problemen mee gehad.
        Je kunt ook nog denken aan bruinborstrietvinken gaat ook goed

Opmerking

Samen uit? Ja gezellig!

Even ter uitleg. In de vrije natuur gaan de gould amadine en spitstaart niet samen. Ze zitten dan wel in het zelfde woon/werk verkeer maar de spitstaart is dominant over de Gould en neemt hun nest gelegenheid over.
          Op het moment zijn er zo'n kleine twee duizend "manmade" nestgelegenheden in het oosten van de Kimberley geplaatsts en we hopen er de komende weken nog meer te plaatsen. Omdat beide genoemde vogels concureren voor nestgelegenheid en de spitsstaart domineert word de Gould verdrongen. door het plaatsen van deze nestkasten met lang invlieg gat is het aantal broedende Goulds al van 30 tot 40 procent omhoog gevlogen tot 70/80 procent.
          Groet, Kees Halls Creek Kimberley

Opmerking

Ik zou ook gaan voor de Bichenows, of inderdaad wat natuurkweker zegt, de binzenastrilde, beide zijn leuke vogeltjes ook uit Australie.
            Blauwfazantjes zijn niet altijd even gemakkelijk, kunnen erg dominant zijn. Zeker in de broedtijd.

Hallo Kees.......
            groetjes
            Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Allen,

bedankt voor de reacties. Ik ga denk ik een keuze maken tussen bichenows of toch blauwfanzantjes. En misschien wacht ik wel tot het voorjaar. De dagen worden toch snel korter en dan kan je er toch minder van genieten.

Bedankt.
              Mvg
              Erwin
              Erwin

Opmerking

Working...
              X