Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kattebak vulling in broedkooi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ook ik gebruik Corbo,
    vind het fijner als beukensnippers,als dat nat word begint het te schimmelen,
    en Corbo neemt vocht op, als dat dan droogt kun je het er zo uit halen,
    Gerrit

Opmerking

naja wat vogels willen?
      in de natuur scharrelen ze zeker. MAAR daar is er niet zoveel druk van andere vogels,plaats genoeg daar dan.

Ik laat ze althans niet graag door hun uitwerpselen rommelen
      Net zomin door oud muf zaad dat een tijd op de voliere bodem ligt.

En over roosters spreek ik niet

Maar ieder zijn idee

Frank4

Opmerking

En ik kweek alleen met Goulds,
        vind Corbo ideaal,gebruik het al jaren
        waar de ontlasting ligt wordt het hard.en je kunt het zo weg pakken,
        Mvg Gerrit

Opmerking

En ik kweek ook alleen met goulds en heb al van alles gehad , schelpenzand , beukensnippers , kranten , en heb nu sinds een paar maanden vloerdekkorrels van Natural en die bevallen mij het beste , ontlasting af en toe onder de stokken weghalen , blijft heel droog .

groeten ,

Peter.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door frank4
            naja wat vogels willen?
            in de natuur scharrelen ze zeker. MAAR daar is er niet zoveel druk van andere vogels,plaats genoeg daar dan.

Ik laat ze althans niet graag door hun uitwerpselen rommelen
            Net zomin door oud muf zaad dat een tijd op de voliere bodem ligt.

En over roosters spreek ik niet

Maar ieder zijn idee

Frank4
            Mensen die vogels houden horen toch ook tijd en zin te hebben om alles goed schoon te houden?
            Dan heb je toch niet oud muf zaad al een tijd op de voliere bodem liggen?
            En als vogels in hun eigen poep moeten scharrelen dan had er sowieso al eerder schoongemaakt moeten worden, maar dit is mijn mening.
            Wat betreft scharrelen en dat er geschreven wordt MAAR daar is er niet zoveel druk van andere vogels,plaats genoeg daar dan. het is niet normaal dat een hok of voliere zo volgepropt wordt dat dit geschreven wordt als reden. Vogels houden van scharrelen.

Dat vogels (hopelijk heel tijdelijk) met veel in een kooi zitten bij een handelaar/verkoper is wel wat sneu maar dat kan ik mij wel voorstellen.
            Vogels die men thuis heeft behoren toch wel de ruimte te hebben die zij verdienen, en dan uiteraard in een schoon hok.

Groetjes, Chantal.
            http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

ik denk dat scharrelen kan besmetting in de hand werken,schoonmaken doe ik 1x week dus......?
              Wil ik het vooral droog hebben daarom in de zomer zand en in de winter snippers of korrrels.
              grtn.

Opmerking

Ik maak mijn hokken 1x in de 3/4 week grondig schoon en haal tussendoor de meeste stront er tussen uit. Ik zou elke week de hokken schoon kunnen maken maar ik denk dat de weerstand van de vogels dan een stuk minder wordt.

Je ziet bij genoeg mensen die iedere dag zitten te poetsen dat ze bij elke scheet die dwars zit ziek zijn. Ik denk dat dit net zo is bij vogels.

Tuurlijk heb je dan wat muf zaad, maar heb je dat in de natuur niet ?

Bulten met stront van maanden niet schoonmaken is naar mijn onverandwoord maar goed dat is mijn mening.

Opmerking

Muf zaad moet je gewoon niet in je kooi of voliere willen hebben, mi.
                  (al lijkt het mij zelfs stug dat ze dat nog opeten, mits er voldoende goed zaad aanwezig is).
                  Als ze echt door hun eigen vuil moeten scharrelen dan ben je mi te laat met schoonmaken.
                  Ikzelf maak ook niet iedere dag de voliere schoon maar houd het wel goed bij. Zelf ga je toch ook niet je huis verslonzen of muf voedsel eten onder het mom van 'weerstand opdoen'??

(Muf: onaangenaam riekend door vocht.

1) Bluf 2) Beschimmeld 3) Benauwd 4) Bedompt 5) Dompig 6) Drukkend 7) Dor 8) Duf 9) Enigszins bedorven 10) Heumig 11) Niet fris 12) Oubakken 13) Oud 14) Oudbakken 15) Onfris 16) Onfris ruikend 17) Plat 18) Schimmelachtige reuk 19) Schimmelig 20) Stoffig 21) Suf 22) Slodderig 23) Saai 24) Vochtig en bedorven 25) Vatig 26) Verschaald 27) Vervelend 28
                  Bron: http://www.encyclo.nl/begrip/muf)

@ 1000hrz: Bulten met stront van maanden niet schoonmaken is naar mijn onverandwoord maar goed dat is mijn mening.
                  Precies!
                  @Gors: inderdaad, gewoon kijken wanneer het nodig is. Ook als er jongen in de voliere bijzitten wordt het wat sneller vuil dus wat vaker schoonmaken, tenminste zo doe ik het. Jijzelf hebt ook je schema en 1x per week goed schoonmaken is toch prima in de meeste gevallen. (afhankelijk van hoeveelheid vogels en grootte van kooi/voliere)
                  http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Duke
                    En ik kweek ook alleen met goulds en heb al van alles gehad , schelpenzand , beukensnippers , kranten , en heb nu sinds een paar maanden vloerdekkorrels van Natural en die bevallen mij het beste , ontlasting af en toe onder de stokken weghalen , blijft heel droog .

groeten ,

Peter.
                    die heb ik ook gehad en die beviel mij prima.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
                    X