Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Ik gebruikte vroeger in mijn broedkooien schelpenzand en hier gooide ik dan een handje kattenbakkorrels doorheen voor extra opname van vocht uit de ontlasting. Ik kocht de meest goedkope en heb er nooit problemen mee gehad. Ook als ik het grote nachthok schoonmaakte, gooide ik schelpenzand op de bodem met hier overheen een laagje korrels verspreid. gr Frans
De kattenbakkorrels welke ik gebruikte hadden gemiddeld een grootte van 3 tot 6 mm. Met uitstrooien stofte het wel een beetje maar was nooit een probleem.
Ik schreef ook "gebruikte" omdat ik helaas geen vogels meer heb . Ik heb in 2001 een grote aanbouw aan mijn huis gezet en hierdoor is de plaats van de voliere komen te vervallen.In de stal had ik toendertijd 20 broedkooien maar vond het zielig om de vogels alleen maar in kooien te houden. Maar ik ben altijd zeer tevreden geweest over het gebruik van de korrels.
ik ben gestopt met de natural, omdat de winkelier het alleen voor mij moest bestellen, en dan moest ik 3 zakken afnemen. ja, daar doe ik 3 jaar mee. dus ben ik weer over gegaan op beukensnippers. en die bevallen mij ook goed.
Ik snap totaal niet, waarom men kattengrind als bodemdekking voor zijn of haar Vogels zou willen gebruiken. Lijkt mij niet prettig voor de vogels, met het rond scharrelen op de bodem. Op het schelpenzand blijven er nog restjes liggen, dat lijkt mij bij kattengrint niet het geval, dat valt erdoorheen naar de bodem.
Overigens schelpenzand, absorbeert uitstekend de uitwerpsels van de vogels, en het lijkt me nog zeer doen aan de klauwtjes ook.. de grip lijkt me dan ook kwijt.
Opmerking