Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jonge goulds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• jonge goulds

goeiedag,

ik heb even een vraag :ik heb mijn eerste nest goulds in die staan op het punt om het nest uit te komen
    -vliegen ze het nest uit
    -of kunnen ze nog bijna niks

ik heb de bakjes voeding op de bodem erinstaan
    eivoer ,water ,trosgierst,graan mengeling en kiezel

wie kan me er wat over vertellen

Mis Comunicatie
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

ik denk dat ze eerst naar beneden vallen , maar naar een tijdje oefenen komen ze er wel , takje voor takje.

Opmerking

het zijn jongen van 24 dagen oud dus kunnen elk moment uit het nest gaan

m.v.g.

Opmerking

Hallo Ottobs,

Bij mij voeren ze de jongen bijna niet met levend voer, maar dat zal bij iedereen verschillend zijn. De jongen bij mij in de broed kooi vlogen aan het begin nogal klungelig door de kooi de stokken voorbij of tegen de wand omhoog. wel een grappig gezicht

Opmerking

en is het verstandig om badwater erin te zetten met de jonge onervaren jongen

Opmerking

Ik heb het er zelf wel in gehad. Als het maar niet te diep water is lijkt mij dit geen probleem. gewoon een paar mm

Opmerking

Bij mij zijn ze ook in een broedkooi uitgevlogen en ik heb niks veranderd aan de voerbakjes ed. In het begin hebben ze nog wel eens moeite om op de zitstok te komen, maar na twee keer lukt het wel. Na twee weken eten ze zelf uit de bakjes aan het voorfront.

Opmerking

goulds uit het nest

Hallo Ottobs,

Ik weet niet of je met kweekkooien broed of in de voliere. Zelf heb ik ervaring met jongen met nestkastjes uit de voliere. Ze zijn in het begin nog onhandig maar leren snel. Bij mij hebben ze de mogelijkheid om zich in een struik te verbergen. Ze houden zich daar keurig stil. Ik neem geen speciale maatregelen omdat de ouders ze nog steeds blijven voeren. Dat gaat met veel herrie maken gepaard. Die ze uiteindelijk ook leren hoe ze zelf bij het eten moeten komen. In mijn geval moeten ze daarvoor door een opening naar de binnenkooi. Altijd leuk om te zien hoe de ouders ze stap voor stap zo ver krijgen.

succes met je jongen

Rob Koppen

Opmerking

Working...
                  X