Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mexicaanse roodmussen kweken als kanaries?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• mexicaanse roodmussen kweken als kanaries?

als je mexicaanse roodmus wilt kweken mag dat dan zoals met kanaries.

1 man en 2 poppen?

Oorspronkelijk geplaatst door mitho
    als je mexicaanse roodmus wilt kweken mag dat dan zoals met kanaries.

1 man en 2 poppen?
    ik weet dat de mexicaanse roodmus man een vrij driftige man is.
    Misschien is het juist goed om te zorgen voor twee poppen zodat hij zijn aandacht kan verdelen.

Maar hou wel rekening mee dat men de eitjes moet rapen en tijdens het broeden de man moet wegnemen(tot zelfs tot de jongen geringd zijn) hij zou de pop wel eens kunnen lastigvallen op haar nest.

Mvg treursijs
    http://dewittn17.skyrock.com/

Opmerking

Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

Opmerking

triokweek mexicanen

hallo mitho
        Kweken met roodmussen is heel mooi en gemakkelijk er zijn enkele regels geen eivoer of levend voer tijdens het broeden want dan wordt de man agressief ,
        anders zijn het geweldige vaders ik zet ze er nooit af raap geen eieren en laat ze hun gang gaan ,door ervaring zeg ik kweek ze per koppel kweekkooien van tachtig breed of minder zijn goed ,alle rennen zijn goed maar als je meerdere poppen bij een man zet heb je toch altijd maar een pop die het goed doet ,of de kooi moet zo groot zijn dat ze hun eigen plekje kunnen zoeken ,want de poppen zijn tegen elkaar gemener als de mannen ,ik heb een veertig koppel zitten dus heb wat ervaring succes.

Opmerking

kan je de mexicaan kweken in broedkooien van 60 cm lang???

Opmerking

Ik heb in het verleden wel eens 1 man op 4 poppen gezet.

De poppen zaten in een broedkooi van 80 x 50 x 40, het nest zat aan de buitenkant, zodra 1 pop eieren had gelegd ging de man naar de volgende pop.

Heb van alle 4 de poppen toen jongen gehad. 3 poppen brachten hun jongen zelf groot.

Laat je de man tijdens het broeden bij de pop, dan moet je geen eivoer verstrekken, want daar wordt de man te fel van.

Opmerking

Working...
            X