Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eendagsbloem.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• eendagsbloem.

Kan ik de eendagsbloem in combinatie met de montbretia in mijn voliere plaatsen.

U heeft last van vochtige muren ? Kom hier te weten hoe je dit kan laten behandelen met vochtbestrijding en wat de prijzen zijn.

Zelf denk ik dat dit moet kunnen en dit geeft wat meer kleur aan het geheel. Ik vervang de ereprijs hiermee.

Weet iemand of deze bloemen schadelijk zijn voor vogels? heb zelf niks kunnen vinden maar wil het even dubbel checken. Iemand ervaring met de eendagslelie in de voliere?

Gr

Elke lelie is giftig voor onze vogels.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Of er een verschil is tussen een eendagsbloem en een eendagslelie weet ik niet, maar de plant op de door u opgegeven site is een eendagslelie.
        Hiervan heb ik er verschillenden in mijn volieres staan en ik kan u verzekeren dat ze in helemaal niet giftig zijn.

Opmerking

Hallo

Eendagslelie of Hemerocallis is totaal verschillend aan andere lelies welke uit bloembollen groeien, de daglelie is een vaste plant, welke swinters afsterft, elk jaar weer terug komt, bestaat in oneindig veel kleuren, en erg mooie struiken worden! heb zelf 70soorten hiervan staan!, Daglelies zijn zeer zeker niet giftig, de pas opengekomen bloem is zelfs een delkicatesse, en worden in sterrenrestaurants verwerkt in een mouse!
          Dus zeker een aanrader, ik ben van plan deze winter een zeer grote voliere verdeeld in verschillende kleinere vluchten bij te zetten, welke deels gaan overdekt worden en deels bovenkant enkel draad, om ook hierin planten te kunnen zetten, en de daglelies gaan er dus ook zeker bij ingezet worden

Succes met deze mooie kleurrijke planten in je voliere!

mvg
          kris

Opmerking

Hallo

@Romain:Er is wel degelijk een verschil tussen eendagsbloem of Tradescantia: welke voornamelijk in blauw-paarse bloemkleur voorkomt, maar ook lichte blauwe, witte en rose varianten van bestaan( welke ik ook allemaal heb,behalve de rose) en de eendagslelie oof Hemerocallis; welke dus in enkele duizenden kleurschakeringen bestaat!

mvg
            kris

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
              hallo,

als ik mij niet vergis, is er een groot verschil tussen eendagsbloem en eendagslelie
              Klopt als een bus.... waarschijnlijk wordt de montbretia voor een lelie aangezien.
              Kan ik me wel iets bij voorstellen...

Hans
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Wij eten bijna dagelijks van de fam. van de nachtschade. Ik neem tenminste aan dat meesten hier wel eens een tomaat of aardappel eten!
                Bij de ene is de vrucht eetbaar en bij de andere juist niet etc.
                Bovendien worden lage dosis gifstoffen door dieren ook nog wel eens gebruikt tegen parasieten etc.

Opmerking

Afgaande op de meeste berichten denk ik dat het veilig is de plant te plaatsen in mijn voliere.

Het is inderdaad de daglelie die een vaste plant is. Ik heb hem in mijn tuin staan naast de montbretia, welke ik overigens ook erg mooi vind.

De daglelie in mijn tuin wordt te groot voor de tuin en daarom wil ik daar een stuk vanaf halen voor de voliere. Dankzij jullie berichten weet ik dat deze in de voliere kan.
                  Bedankt iedereen voor de reacties.

Wat ik verder kan opmaken is dat het dus niet verstandig is de montbretia er ook in te plaatsen? Of kan dit juist ook wel?

Gr.

Opmerking

Working...
                  X