Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binzenastrilde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Hoi Ton,

Wat Jan vraagt over de kleurtint van de vogels is best eens leuk om te proberen uit te zoeken.
    Je zou als je het iets vind de ring nummers kunnen opschrijven van de lichte vogels en de wat donkere
    misschien zelf met foto's erbij en later kijken wat het geworden is?
    gr. Ben
    Groeten, Ben

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jan180
      Beste Ton,

Zoals reeds besproken heb ik de voliere in tweeen gedeeld om wat vogels apart te kunnen kweken en gericht met koppels te kunnen broeden en deze zijn klaar, er wordt op het moment geen poging ondernomen tot broeden.
      Volgende week vrijdag ben ik op vakantie en neemt mijn buurman het over voor een weekje.
      De jonge Binzenastrildes vliegen nu wel een beetje maar het andere koppel Binzen wat reeds 2 nestjes zeer goed heeft groot gebracht was gaan zitten op 7 eieren die bevrucht bleken en nu kijken er ook 7 jongen mij aan als ik de nest controlle doe.
      Nu mijn vraag, zou dit koppel gewoon hun jongen groot brengen als ik de schieding van gaas tussen beide volieres weg zou nemen?
      De vogels hebben elkaar gewoon kunnen zien en horen en het grootste gedeelste zijn jongen die op kleur moeten komen?
      Hoi Ton,

wat heb jij voor mooi spul op de bodem van jou kooi groeien waar die binz op staat, wat is dat?

Opmerking

groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jan180
          Mooie vogel en ook donker van kleur, bij mij heb ik ook lichte en donkere van kleur, kan ik daar uit opmaken dat de lichte kleur jonge binz een pop is en de donkere kleur binz een mannetje?
          Best mogelijk. De bruine mutatie bij binsenastriles vererft geslachtsgebonden, dus wanneer er lichtere jongen uitkomen bij wildkleur split bruin x wildkleur of bruin x wildkleur, dan zijn dat altijd poppen.
          De donkere kunnen zowel wildkleur mannen zijn, wildkleur split bruin mannen of wildkleur poppen.

Bij jongen die op kleur komen, kan je al snel vastellen of het mannen danwel poppen zijn.
          Nl als er rode maskerveertjes onder de bek tevoorschijn komen, dan zijn het meestal mannen.
          www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

Working...
          X