Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meesgoudvink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Meesgoudvink

Hoi hoi,

Heeft er iemand (kweek-) ervaring met de grote Meesgoudvink (Uragus Uragus Sibericus)?

Voeding
    Winterhardheid
    Kweek
    Huisvesting

Alles is welkom,

alvast bedankt Saab

Hoi Saab ,

Bij mij krijgen ze de helft exotenmengeling en de andere helft gewone onkruidzaden of gezondheidszaden , tegen de koude kunnen ze zeker , bij mij zitten ze in een voliere van 1.25 m x 1.25 m , ze zijn gemakkelijk in leven te houden , het is best dat je de eitjes afneemt en een kunsteitje in de plaats legt want ze durven 4 a 6 eitjes per nest leggen en ze broeden vanaf het eerste ei .... ze maken nest in een rieten mandje , de jongen brengen ze groot met opfokvoer + pinky s , witte meelwormen en buffalo s , juist opletten want de mannen kunnen wel fel worden begin en tijdens de kweek , het beste is de man apart houden in een kooi , je mag hem in de voliere hangen of daarbuiten dat speelt geen enkele rol .

veel succes

Opmerking

Hoi Pitylus,

Bedankt voor je antwoord.

Heb jij ze apart, of kunnen ze eventueel ook in een gezelsschapsvoliere? Ik heb een goed beplante gezelsschapsvoliere van ongeveer 12m2 met daarin, kl goudvinken, kl putters, kl barmsijzen, himalaya groenlingen en harlekijn kwartels. Ik probeer wel te kweken, wat redelijk lukt (alleen de himalaya's nog niet). Is het mogelijk om meerdere koppels gescheiden van elkaar te hebben en dan toch nog resultaten te boeken? Ik heb de mogelijkheid om ongeveer 1,5m2 af te scheiden.

Groetjes Saab

Opmerking

Hoi Saab ,

Ik hou ze apart , maar uw voliere is prefect groot genoeg om daar een koppel erbij te doen , als je nog een koppel wil bijhouden is dat ook perfect maar dan het liefst met een scheiding dat ze elkaar niet kunnen zien ,

mvg

Opmerking

Heb je dan een koppel op het oog?, of moet je ze nog gaan zoeken voor de aanschaf, deze vogels zijn echt een zeldzaamheid geworden.
          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
          X