Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jonge Goulds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Jonge Goulds

Wie Kan Mij Helpen
    Heb 2 Pas Geboren Jongen Van Mijn Goulds Maar Ze Hebben Ze Uit Hun Nest Geworpen Heb Ze Binnen Genomen Hoe Moet Ik Ze Handmatig Opvoeden Aub Dank U Met Vriendelijke Groeten Dirk

Oorspronkelijk geplaatst door ele
    Voor enkel filmpjes van internet: http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=12815

Door met de zoekfunctie van het forum te zoeken op handopfok kom je ook heel veel te weten.
    Wanneer ze nog zo klein zijn zal het niet makkelijk zijn lijkt mij.

Enkele mogelijke oorzaken:
    ouders onervaren
    niet broedrijp genoeg of teveel
    geen natuurbroed
    ongedierte (mijt)
    te lange nagels
    slecht klikkend koppel
    En dan nog de vraag is het koppel gewend met natuurbroed. Ik heb zo pas de nare ervaring gehad dat zowel moeder en dochter beide natuurbroed en beide een nest de jongen hebben uitgeworpen en dus dood zijn. Maar het kan ook de man zijn geweest want daar heb ik geen wetenschap van.
    Het komt in ieder geval nog eens voor bij jonge vogels die nog geen broed ervaring hebben.
    Jo

Opmerking

het koppel moet minimaal een jaar zijn
      als ze op kleur zijn zijn ze tussen 6-7 maanden in worden dan verkocht en zeggen erbij dat ze broedrijp zijn dus niet he
      ga na een goede kweker met goed advies er lopen genoeg leugenaars rond ook dat het vaak natuurbroed is of dat je er meteen kunt mee kweken .

Opmerking

Het is vaak de man,
        man uitvangen jongen terug leggen in het nest pop kan het wel alleen, maar daarvoor is het al te laat.

volgende keer beter.

suc 6 met de handopfok als het lukt.

Gr Arjan

Opmerking

Working...
        X