Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Roodpoothoningzuigers
Collapse
X
-
Heb je andere vogels erbij zitten? Ik heb er nooit mee kunnen kweken maar eind jaren 80 heb ik er gehad. Ik moet zeggen dat ik geen problemen had met andere vogels. Bij mij zaten ze toen in een grote vluchtkooi van ruim 2 meter lang. Probeer ook op wat meerder plekken voor zover je het nog niet hebt wat voerflesjes op te hangen. Hierdoor prikkel je ze ook om verder onderzoek te doen.Jo
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey siemerinkmischien gewoon het schuifje dicht doen en het voer buiten zetten in plaats van binnen?Jo
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door VinkieIn de tijd dat ik deze vogels hield kwamen ze nog vanuit Zuid Amerika en waren redelijk tot behoorlijk gehard. Vandaag de dag weet ik het niet. Maar waarvoor ik wel wil waarschuwen is, dat honingvogels een snelle stofwisseling hebben. Nu pakken hongingvogels ook wel insekten maar men moet toch oppassen dat ze niet te lang zonder voer komen.Mvg,
Kingfisher.
Opmerking
-
Roodpoothoningzuigers
De vogels houd ik samen met mex. nonpareils, treursijzen, zwartkopsijzen en brilvogels samen. De vogels gaan goed samen, er zijn sinds gisteren ook een nest van 4 mex. nonpareils uitgevlogen en dan zie je het mannetje de jongen goed verdedigd en de andere vogels op afstand houdt.
De honingzuigers zijn dan ook nieuwsgierigen waren toen ook buiten te vinden.
Ze weten de weg heel goed te vinden naar de buitenvlucht dus ik verwacht niet dat dit het probleem is en het mannetje toont ook wel balsgedrag maar het popje houdt zich heel rustig. het voer vinden is ook geen probleem. Misschien moet ik ze wat extra geven om ze in de broedstemming te krijgen, maar wat.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door pootjeDe vogels houd ik samen met mex. nonpareils, treursijzen, zwartkopsijzen en brilvogels samen. De vogels gaan goed samen, er zijn sinds gisteren ook een nest van 4 mex. nonpareils uitgevlogen en dan zie je het mannetje de jongen goed verdedigd en de andere vogels op afstand houdt.
De honingzuigers zijn dan ook nieuwsgierigen waren toen ook buiten te vinden.
Ze weten de weg heel goed te vinden naar de buitenvlucht dus ik verwacht niet dat dit het probleem is en het mannetje toont ook wel balsgedrag maar het popje houdt zich heel rustig. het voer vinden is ook geen probleem. Misschien moet ik ze wat extra geven om ze in de broedstemming te krijgen, maar wat.
P.s. hou wel in de gaten mochten ze buiten gaan nestelen dat momenteel het daglicht aan het afnemen is. Wat insecten etc. aangaat is juli en augustus zeker wel mogelijk.Jo
Opmerking
-
laten gaan
ik heb het ook gehad, met muskaatvinken. die hebben maanden in het binnenhok gezeten, en wilde niet naar buiten. ik vond dat geen probleem, en de muskaatvinken ook niet. na verloop van tijd gingen ze wel naar buiten.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Nou, wat heb jij een prachtige collectie vogels. Mijn complimenten.
Heeeeel lang geleden heb ik ook ooit een koppel honingzuigers gehad.
Import toen natuurlijk. Bij mij duurde het zeker twee jaar voordat er ook maar iets van broeddrift te zien was.
Helaas zijn er nooit eitjes geweest.
Ik hield deze in een grote gemengde voliere samen met ander insecteneters.
Ik hoop voor jouw dat je er iets mee gekweekt krijgt.
Succes in ieder geval.... en geduld....
Opmerking
-
wespen
Volwassen honingzuigers eten wespen. Daar zit een bepaalde stof in waar door ze in paringsconditie komen. Niet het leukste klusje om ze die wespen te geven, aangezien ze nog levend moeten zijn omdat de vogels er zelf op jagen. Dus dat voert wat lastiger dan een buffalo of een pinky
Let er ook op dat hun gedrag 180 graden om kan draaien als ze in paringsconditie komen. Ze kunnen dan behoorlijk fel naar andere vogels toe worden. Dat is mij ook overkomen. Er was geen vogel meer veilig. Hun lievelings fruit zijn rode bessen van de Clusiaboom, maar ik weet niet of die hier verkrijgbaar zijn. Wil niet zeggen dat het helemaal onmogelijk is zonder wespen. Maar de kans is dan wel nihil dat ze gaan nestelen. Anders waren er ook wel veel meer kweekresultaten bekend. Veel succes met de kweek !
Opmerking
-
Vroeger had je nog zomers met wespenplagen, maar heden ten daag zie ik ze nog zelden, goede zomer ook trouwens
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking