Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jonge binzenastrilde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• jonge binzenastrilde

Hallo allemaal,

Gisteren is een jonge binzenastrilde uitgevlogen en de andere 3 vandaag.
    Het jong dat het eerste is uitgevlogen wordt door de ouders niet meer gevoerd en de andere 3 wel.
    Nu zijn we dus een dag verder en het jonge binsje wordt aan zijn lot overgelaten en zit de gehele dag te slapen.
    Mijn vraag aan jullie is dus hoe groot de kans is als wij het met de hand gaan voeren en of dat natuurlijk lukt?
    We hebben al met een rietje wat slap krachtvoer in de snafel gedaan en dit werd redelijk opgenomen, mischien is er een gemakelijker manier dan horen wij dit graag?

Oorspronkelijk geplaatst door jan180
    Hallo allemaal,

Gisteren is een jonge binzenastrilde uitgevlogen en de andere 3 vandaag.
    Het jong dat het eerste is uitgevlogen wordt door de ouders niet meer gevoerd en de andere 3 wel.
    Nu zijn we dus een dag verder en het jonge binsje wordt aan zijn lot overgelaten en zit de gehele dag te slapen.
    Mijn vraag aan jullie is dus hoe groot de kans is als wij het met de hand gaan voeren en of dat natuurlijk lukt?
    We hebben al met een rietje wat slap krachtvoer in de snafel gedaan en dit werd redelijk opgenomen, mischien is er een gemakelijker manier dan horen wij dit graag?
    Jo

Opmerking

Beste Vinkie,

Bedankt voor jou reaktie, het jong was gisteren voor een jong heel gezond en fladerder net als zijn broertje of zusje vandaag doen rond door het hok.
      Ik denk dat zij de jongste is gezien haar grote ten aanzien van de andere, maar ze vloog wel als eerste uit?
      Helemaal niets doen is niets voor mij, daarbij komt natuurlijk de liefde voor de vogels.
      Ik heb vandaag een aantal malen krachtvoer erg smeuig gemaakt en het met een beetje drang in haar snafel gedaan en waarachtig werd dit wel gegeten, maar niet altijd.
      Wat ik hoop is dat omdat deze bins een nachtje buiten is geweest verzwakt omdat ze niet gevoerd werd door de ouder en als ik dat stukje kan bijvoeren, de ouders het op een bepaald punt weer oppakken want om dit drie weken te doen gaat ook wel wat ver?

Opmerking

Beste Vinkie,

Bedankt voor jou reaktie, het jong was gisteren voor een jong heel gezond en fladerder net als zijn broertje of zusje vandaag doen rond door het hok.
        Ik denk dat zij de jongste is gezien haar grote ten aanzien van de andere, maar ze vloog wel als eerste uit?
        Helemaal niets doen is niets voor mij, daarbij komt natuurlijk de liefde voor de vogels.
        Ik heb vandaag een aantal malen krachtvoer erg smeuig gemaakt en het met een beetje drang in haar snafel gedaan en waarachtig werd dit wel gegeten, maar niet altijd.
        Wat ik hoop is dat omdat deze bins een nachtje buiten is geweest verzwakt omdat ze niet gevoerd werd door de ouder en als ik dat stukje kan bijvoeren, de ouders het op een bepaald punt weer oppakken want om dit drie weken te doen gaat ook wel wat ver?
        Jo

Opmerking

Hoi Vinkie,

Het heeft allemaal niet hoeven baten want de binz heeft het niet overleefd, jammer

Opmerking

Helemaal niets doen is niets voor mij..
            En toch is dat bijna altijd het beste. Het hoort er gewoon bij.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

Hoi Vinkie,

Het heeft allemaal niet hoeven baten want de binz heeft het niet overleefd, jammer
              Nou dat is jammer maar in zo'n situatie is het er op of er onder. Ik denk dat 95% het niet red en de overige 5 % wordt heel moeilijk. Maar het zo laten is ook niets. Ik denk dat je daarvoor teveel vogelliefhebber bent. Maar in de regel is het zo dat de natuur zich zelf regelt en vogels (dieren) niet voldoen aan de norm is het pech hebben.
              Succes met de overige en hopelijk op een volgend gezond broedsel.
              Jo

Opmerking

Hoi Ton,
                Een andere vraag aan jou, ik ben mijn jongen die zelfstandig zijn in de tweede vlucht aan het onder brengen.
                Nu zit daar ook een koppel tijgervinken met een nestje maar zonder eieren.
                Ik heb van mijn eerste koppel tijgervinken 4 prachtige jongen die nog niet op kleur zijn, kan ik deze ook in die tweede voliere doen of wordt dat heibel met het koppeltje aldaar?

Opmerking

Working...
                X