Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat mankeert deze Gouldamadine?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wat mankeert deze Gouldamadine?

Wie kan mij vertellen wat deze Gould in in korte tijd mankeert ? Rui??
    Veren zijn allemaal gekruild en blijf op de grond zitten
    Met de vleugens kostant te fladeren

heeft die geen last van bloedluis?
    als hij op de bodem zit is niet goed
    zet hem ergens warm neer
    kan de rui zijn maar normaal gesproken gaan ze er niet van op de bodem zitten
    als een vogel op de bodem zit is die duidelijk niet lekker

Opmerking

Dat fladderen heet vlinderen.

Ik heb het ook gehad bij een blauwe gould pop.

Het is een soort zenuwtrekje als ze in kleine broedkooien worden gehouden.

Na het verplaatsen naar een grote buitenvoliere was het bij mij weg .

Bij mij was de pop wel mooi in de veren maar de vleugels bij jouw gould zijn erg rafelig, gaat deze gould wel in bad?
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Waar ik ook aan zit te denken is veerluis. Langzaam maar zeker worden dan de veren aangetast. Het gaat er rafelig uitzien en de vogel kan uiteindelijk niet meer vliegen. Helaas kan ik dat niet zien op de foto.
        Jo

Opmerking

ik had ook goulds die er zo uitzagen en niet meer konden vliegen. Zij hadden allemaal bloedluis, en ik ben veel vogels verloren. Ik weet niet of je hetzelfde hebt, maar hem behandelen kan zowiezo geen kwaad. Ook zou ik hem echt niet warmer zetten, want bloedluis houdt juist van warmte. Ik denk wel dat het belangrijk is om hem in een andere kooi te zetten, en niet in aanraking laat komen met andere vogels.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Gouldmama
            Wie kan mij vertellen wat deze Gould in in korte tijd mankeert ? Rui??
            Veren zijn allemaal gekruild en blijf op de grond zitten
            Met de vleugens kostant te fladeren

Bedankt voor alle reaktie:
            ik ben er mee naar de dierenarts en gaf inderdaad aan Bloedluis/ Meijt ik van hem een middel ,, ORAMEC ,, ( voor uitleg kijk op www.oramec.nl )gekregen wat in het drinkwater moet 5 ml - 1 ltr water - 2 weken achter elkaar. Tevens heb ik gekregen ,,BYMEIJT,, voor de omgeving ( Kooien / Voliere ) te behandelen.

Ik ben veel vogels in de broed verloren nesten met 4-5 en zelfs 6 jongen en van de een op de andere dag de Pop dood op het nest, je kan de jongen dan niet meer reddden.

Ben nu een week met oplossingen bezig , de vogels zijn rustiger, Pikken niet meer, en vliegen voluit, de vogel welke ik op de foto heb gezet he ik ook onder de vleugels een druppel gedaan ondanks dat ORAMEC van binnenuit werkt.

Ik hoop dat jullie iets aan mijn informatie hebben, laat je het even weten ???

Laat jullie spoedig weten hoe het afgelopen is.

Opmerking

Zou je toch nog achter de naam kunnen komen van het middel, ben benieuwd wat het is.
              Groeten Michael

Opmerking

ik denk dat het zelfde is van ivomec ??
                wees heel voorzichtig met dit spul

Opmerking

Kan dat merk niet maar ik laat het wel onder controle houden, volgens de arts als je je aan de 5ml/p.ltr houd gaat het goed

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                    Zou je toch nog achter de naam kunnen komen van het middel, ben benieuwd wat het is.
                    Hallo Michael,

heb je het bericht nog ontvangen??

heb inmiddels het middel gebruikt, en heeft, dacht ik goede resutaten

Marijke

Opmerking

Ja hoor , ik heb je ook terug gemaild om te bedanken Heb je niks ontvangen?

Blij te horen dat het gaat werken dat spul, ik had het merk nog even gegoogeld, en las dat het eigenlijk was voor de ontworming van vogels.

Dus ik twijfelde even of het zijn doel ging bereiken.

Maar nogmaals bedankt, en laat even weten of hij of zij echt luisvrij is.
                      Groeten Michael

Opmerking

Working...
                      X