Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binsen vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Binsen vraag

Vogels doen het prima in buitenverblijf. Eigenlijk boven verwachting.
    Jonge Binsen, Bichenows, Goulds, Rietvinken op het nest... drukte van belang.

Jongen van de Binsen (2 stuks) sinds 1 week uitgevlogen.(1ste ronde)
    Pa en ma hadden al snel een nieuw nest betrokken. Nest was geeneens gereed of mams zat er al op/in. Ze zit nu weer stevig te broeden. Ik zie pa de jongen wel eens voeren en tussentijds bouwt ie een nest rond moeders.
    Gister zag ik dat mams het jonge grut verjoeg... hier schrok ik wel van.
    Wat te doen? Pa verder laten bouwen en voeren? Nest met nieuw legsel verwijderen en hopen dat mams weer mee gaat voeren? Of zijn de jongen na 1 week zelfstandig genoeg om hun eigen kostje te vergaren?

grts, Rob
    -firebird-

Oorspronkelijk geplaatst door firebird
    Vogels doen het prima in buitenverblijf. Eigenlijk boven verwachting.
    Jonge Binsen, Bichenows, Goulds, Rietvinken op het nest... drukte van belang.

Jongen van de Binsen (2 stuks) sinds 1 week uitgevlogen.(1ste ronde)
    Pa en ma hadden al snel een nieuw nest betrokken. Nest was geeneens gereed of mams zat er al op/in. Ze zit nu weer stevig te broeden. Ik zie pa de jongen wel eens voeren en tussentijds bouwt ie een nest rond moeders.
    Gister zag ik dat mams het jonge grut verjoeg... hier schrok ik wel van.
    Wat te doen? Pa verder laten bouwen en voeren? Nest met nieuw legsel verwijderen en hopen dat mams weer mee gaat voeren? Of zijn de jongen na 1 week zelfstandig genoeg om hun eigen kostje te vergaren?

grts, Rob
    -firebird-
    Rob,
    Misschien kan je beter nog even vertellen hoe groot je voliere is.
    Ook wat je zoal voert.
    Het is niet zo moeilijk om vogels aan de leg te krijgen, maar om
    een nest jongen groot te krijgen.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Antoni, voliere is 180 cm hoog x 100 cm diep x 250 breed
      Ik voer ze een gemengd tropenvoer, trossen gierst, buffalo wurmpkes, eivoer, onkruidzaad, witte millet, japanse millet, witzaad, komkommer, andijvie... dat is het zo'n beetje ja. Maagkiezel en grit zijn natuurlijk ook aanwezig. Af en toe nog wat eierschalen, sepia is steeds aanwezig....

Constateer dat pa z'n kroost verzorgt en zie de kleinen zich tegoed doen aan de gierst. Heb zelf zo'n vermoeden dat dit wel helemaal goed gaat komen.
      Zal spoedig proberen wat prenten te schieten. Heb er een hele lichte Bins bij zitten... heel apart. Benieuwd wat dat gaat worden.

Laters!

Opmerking

Komt wel goed.
        Pa zal nog wel een tijdje doorvoeren.
        Goed dat moeder ze verjaagd want anders bevuilen ze het nieuwe nest.

Wel is je volliere nu niet zo geweldig groot om zo veel soorten te houden hoor.
        Ok zou het op een koppeltje of 3 houden en de jongen als ze zelfstandig zijn uitvangen.anders word het te druk en komt er van kweken niet veel meer in huis

Ik ben wel benieuwd naar de foto's

Greetz Leffe

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door firebird
          Antoni, voliere is 180 cm hoog x 100 cm diep x 250 breed
          Ik voer ze een gemengd tropenvoer, trossen gierst, buffalo wurmpkes, eivoer, onkruidzaad, witte millet, japanse millet, witzaad, komkommer, andijvie... dat is het zo'n beetje ja. Maagkiezel en grit zijn natuurlijk ook aanwezig. Af en toe nog wat eierschalen, sepia is steeds aanwezig....

Constateer dat pa z'n kroost verzorgt en zie de kleinen zich tegoed doen aan de gierst. Heb zelf zo'n vermoeden dat dit wel helemaal goed gaat komen.
          Zal spoedig proberen wat prenten te schieten. Heb er een hele lichte Bins bij zitten... heel apart. Benieuwd wat dat gaat worden.

Laters!
          Toch wel een leuke voliere hoor. Op hetgeen je allemaal voert is m.i.
          niets aan te merken.
          Fijn ook dat de man het kroost verzorgt.
          Ach die Binsen zijn natuurlijk heel leuke vogeltjes.
          Vr.groeten van
          Antoni

homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

buitenverblijf is enkel voor de zomer. Heb op zolder nog een vlucht en enkele kweekkooien. Was de bedoeling dat ze nu buiten lekker gingen spelen en van de winter aan het werk gingen. Maar ach, zal een rustige winter worden als het zo doorgaat.

Jongen krijgen straks een tijdelijke plek op zolder. Laat ze eerst ff lekker op kleur komen.

Bedankt voor de reacties en cu!

Opmerking

Hoi firebird.

Ik heb zelf ook binsen astrildes gekweekt en het zijn hele sterke vogels.
              Ze doen het ook heel erg goed in een kolonie.
              Dus met dat verjagen zal het wel mee vallen.
              Wat mij opviel is dat ze erg snel zelfstandig waren, inderdaad na een weekje beginnen ze al wat mee te eten.
              Ze zullen best nog wel lang blijven bedelen en af en ook best wat krijgen van de ouders, mijn idee is dat het wel goed gaat.
              Ik heb ze met -14 buiten gehad, ik heb een verwarmd nacht hok maar ze sliepen gewoon buiten op een stokje of in een buxus boompje.
              als het goed klikt kunnen ze wel doorgaan tot oktober aan toe met jongen.
              Probleem word dan echter wel dat het te vroeg donker wordt en dat de jongen dan niet genoeg voer krijgen.
              Je zal dus voor die tijd de nesten weg moeten halen of de voliere van licht moeten voorzien.

Ik hoop dat je er wat aan hebt

Groetjes Mario.

Opmerking

Working...
              X