Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jongen weer uit nest gegooid

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• jongen weer uit nest gegooid

een tijdje geleden had ik ook al jongen van mijn roodkopamadine maar toen werden ze helaas uit het nestje gegooit.
    alle 5.
    nu had ik weer een nestje van ze.
    maar wat zag ik gisteravond dat er weer een uitlag.
    en vanmorgen ging ik weer bij de voliere kijken was die ander er ook uit gegooid.
    Deze leefde nog dus heb ik hem terug gelegd in het nest en evengekeken wat ze er mee deden.
    maar helaas eerst ging het mannetje er in roepte het popje
    toenging de man eruit en het popje erin die het jong er vervolgens uitgooide.
    het was een nest van 2 jongen.

is er iets om dit bij een volgend nest te voorkomen?

info

je moet wat meer info geven. hoe zitten ze bij jou, alleen in een kooi, of in een voliere, wat voer je ? sommige vogels krijgen teveel dierlijk voedsel, en worden daardoor zo driftig, dat ze hun jongen er uitgooien, om maar weer een nieuw nest te kunnen maken (treden) maar vaak zijn dat wel de mannen die dat doen, als je pop het ook doet, misschien niet meer inzetten voor de kweek.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Hallo Bram,

Het is natuurlijk een beetje lastig je te vertellen op deze manier.
      Vaak ligt de oorzaak in het voer dus ik ben benieuwd wat voer je je vogels?
      Misschien kun je nog iets vertellen over hoe je ze momenteel houd?

gr. Ben
      Groeten, Ben

Opmerking

Ik heb ze in een gezelschapsvoliere zitten samen met een koppel catharina's en een koppel bichenows.
        ze kijgen een tropenmix en sinds ze uitkwamen ook eivoer.
        ze eten ook wel eens voer van de parkieten.

Ik gaf ze geen dierlijkvoer, omdat dat niet per se nodig is en ik dacht dat dat de broeddrift mischien te veel zou stimuleren.

En af en toe geef ik ze muur of een gepukte bos met gras met zaden (hebben ze trouwens niet meer gehad sinds de jongen uit kwamen.

Dat was het zo'n beetje wel.

Opmerking

Working...
        X