Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste jongen zijn weg ;-(

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Eerste jongen zijn weg ;-(

Bijgevoegde Bestanden

In het begin is het moeilijk je eerste kweek van de hand te doen maar het gaat wennen.

Even slikken en op naar het volgende nestje
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

gelijk

Hoi Michael,
      Ja dat denk ik ook wel hoor, dat het de volgende keer gemakkelijker zal gaan.
      En dat slikken ga ik zo met een biertje doen

Opmerking

Opmerking

Maar goed, voor jullie is het allemaal oude koek
          Dat valt mee hoor, ik wil er ook altijd een heel goed plekje voor vinden. Commercieel niet altijd slim, maar wel veel leuker.

Niet gehuid? Dan mag je een snoepje.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Ton en Dorike

Hoi,
            Dorike, bedoel jij een dierenwinkel?. handelaar klinkt zo onvriendelijk, vind ik hoor
            Het laatste wil ik dat ze naar een dierenwinkel gaan. Omdat ik dan juist niet weet waar ze geplaatst worden.
            Daarnaast vraag ik me ook af, gezien mijn ervaringen in Zwolle, of de dierenwinkeleigenaar er wel rekening mee houdt of bijvoorbeeld broer en zus niet bij elkaar geplaatst worden omdat er anders kans op inteelt is.
            En er is kans dat ze in een kleine kooi moeten wonen, wat me ook vreselijk lijkt. Bovendien had ik de adv ook op vogelmp geplaatst maar daar reageert niemand omdat het lijkt (weet het dus niet zeker) dat men alleen geringde kweek wil. Dus via een andere club aangeboden.
            Dus ja Ton, het maakt mij wel degelijk iets uit waar de dieren naar toe gaan, ik voel me erg verantwoordelijk. In het opzicht van dieren ben ik niet commercieel, maar gaat het welzijn voor. Ik ga ook mijn nestje maar eens in en bedankt voor het snoepje

Opmerking

Leuk allemaal Teunie. Vindt het erg aandoenlijk hoe je met je zebraatjes omgaat. Ik heb, bij al mijn tropen, ook een koppeltje witte zebra's, gewoon voor de fun omdat ik ze zo leuk vindt.
              Dit koppeltje brengt, bijna, meer jonkies groot als al mijn andere tropen bijelkaar.
              Hoe meer jonge je kweekt hoe makkelijker het wordt om ze weg te doen.
              Maar je hebt gelijk als je zegt dat je graag wilt dat ze een goed onderkomen krijgen, maar je weet dat niet altijd zeker, zeker niet als het er meer gaan worden. Op een gegeven moment zul je ze kwijt moeten. Daar dien je wel rekening mee te houden.
              Verder wens ik je heel veel plezier met je volgende kroost. Geniet er van.
              groetjes
              Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
              http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Opmerking

2 antwoordjes

Hoi Loodje,
                  Ik denk dat ik het ook anders op kan lossen. Ik wil ze niet moeten kwijt 'moeten'.
                  Dus nadat ze allemaal een nestje hebben gehad, haal ik de broednesten weg. En helpt dat dan nog niet voldoende, dan ga ik mannen en vrouwen misschien scheiden en volgend voorjaar weer eens zien.
                  Ik ben er nog serieus over aan het denken hoe ik dit op kan lossen.

Hoi Danielle,
                  Om bovengenoemde reden denk ik niet dat het nog zinvol is om (zeker nu, met jongen die al meer dan 10 dagen zijn) te gaan ringen. Omdat het plan is om niet continu jongen te hebben.

Maar als jullie een beter advies hebben, dan lees ik dat natuurlijk graag.
                  En ja, ik praat ook veel tegen en met de vogeltjes, ook omdat ze in de woonkamer staan.
                  Zal eens overleggen met de psych of ik nu pilletjes moet nemen

Opmerking

Okee, het is slechts hoe ik iets aan zou pakken, en ieder mag het natuurlijk voor zich weten

Ik denk dat als je de nestkastjes en slaapkastjes weg haalt dat dat wel voldoende moet zijn om de voortplanting tegen te gaan.
                    En ik denk dat zo'n beetje elke liefhebber tegen zijn of haar dieren praat, ik doe het wel, ik klop ook altijd netjes op de deur voor ik naar binnen ga. Een beetje privacy mag best

Sjonge.. ik denk veel

Opmerking

zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Erg kort door de bocht.
                        Ik kweek niet specifiek voor TT's maar ring mijn vogels wel. Al is het alleen maar om de leeftijd aan te geven. Ik koop het liefst daarom geringde vogels. Voor de rest ga ik niet verder off topic, dit is een heel andere discussie.

@ Teunie. Het is inderdaad moeilijk je eigen kweek vogels te verkopen. Mooi om te horen dat het welzijn van de vogels voorop staat bij het vinden van een plekje. Dit heb ik zelf namelijk ook.

Trouwens het wordt niet snel oude koek. Ik verkoop mijn eigen jongen ook nog altijd met pijn in het hart. Kijk nu al op tegen de verkoop van mijn eerste kapoetsen jongen .

Voordeel van het verkopen is dat je met veel kwekers en houders van vogels in contact komt. Hierdoor kan je een mooi netwerk opbouwen en elkaar eventueel later helpen.

Gr.

Opmerking

Helemaal mee eens.
                          Ook is het dan helemaal niet nodig om je vogels dagelijks lastig te vallen door in de nestjes te kijken.
                          Ook lang niet iedereen is er handig genoeg in om die kleine beestjes ringen om te doen.
                          Het is ook veel gemakkelijker en handiger om je overtollige vogels alle in een keer naar een handelaar (er zijn ook goeie) of een winkel te brengen waar je zelf ook klant bent.
                          Zo krijg je ook geen vreemde over de vloer waarvan later de kans bestaat dat ze ongevraagd je volliere komen leeg halen.

Opmerking

Zelf koop ik geen vogels in de winkel. Alleen op beurzen en particulieren, en deze vertrouw ik
                            zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Kornelis en Danielle

Hoi Danielle,
                              Wat netjes van je dat je aanklopt op de deur bij de vogels. Ik doe dat niet omdat ze me zien aankomen

Hoi Kornelis,
                              Ja inderdaad kan er een netwerk ontstaan op deze manier. De man die de 2 eerste jongen kocht, gaf dat ook al aan. En ik ga ook zeker naar de beurs in september in Zwolle!

Opmerking

Working...
                              X