Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'tapdansende' goulds

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• 'tapdansende' goulds

Hallo,

Ik heb een paar goulds die af en toe een soort staan de tapdansen op de stok. Ze kijken dan naar hun poten en trillen dan heel snel met hun tenen/poten. Ik heb al naar de tenen gekeken van 1 van hen, maar kan niks bijzonders ontdekken. Ik heb nog 3 jongen apart in een broedkooi en een van hen begint nu ook. Heeft dit met de rui te maken? Ze fluiten(de mannen), eten en drinken goed verder.

[QUOTE=wtzze1;135490]Hallo,

Ik heb een paar goulds die af en toe een soort staan de tapdansen op de stok. Ze kijken dan naar hun poten en trillen dan heel snel met hun tenen/poten. Ik heb al naar de tenen gekeken van 1 van hen, maar kan niks bijzonders ontdekken. Ik heb nog 3 jongen apart in een broedkooi en een van hen begint nu ook. Heeft dit met de rui te maken? Ze fluiten(de mannen), eten en drinken goed verder.[/QUOTE

Dat is de balts van de goulds, zo versieren zij hun pop

Gr Arjan

Opmerking

Lol, Leuk filmpje
      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

het is zeker geen balts. Het trillen met de tenen gaat veel sneller. Ze springen niet echt op net als bij de balts

Opmerking

Kun je een foto laten zien van de pootjes?

Opmerking

Ik heb vandaag een filmpje gemaakt van een jonge gould die het ook doet. Ik wil die er niet uitvangen, omdat ze op kleur aan het komen zijn. Ze hebben dan misschien teveel stress.

Opmerking

Lijkt er op of ie pijn aan z'n voetjes heeft... Zitten er ribbels aan de stokken? Kon dit niet goed zien. Misschien proberen andere zitstok te plaatsen en dan kijken of ie het blijft doen.
              -0-
              When a birdie in the sky,
              drops a poopy in your eye!
              Don't you worry, don't you cry!
              Be happy elephants don't fly....
              :cool:

Opmerking

Probeersel:

Haal de zitstokken er uit en gooi er kokend water over.+
                Smeer z'n pootjes eens in met anti-luchtpijpmijt, anti-parasiet ofzo.
                Als er maar ivermectectine (ivomectine) in zit.

Doe dit een paar dagen later nog eens.
                Wel ff laten weten of het geholpen heeft of niet

Opmerking

Ik heb de gould vandaag behandeld met anti-parasiet en in een andere broedkooi gezet met de andere twee. Hij zingt nog wel gewoon en zit niet bol ofzo. Verder blinken zijn veren ook nog gewoon voor zover dat kan tijdens het kleuren. Ik hoop dat ze niet al teveel stress gehad hebben en dat ze door blijven ruien.

Opmerking

Ik zou toch eens (eventueel met een vergrootglas) de voetzool van deze gouldamadine goed gaan bekijken. Wie weet zit er een klein splintertje in.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

echt niet baltsen?

Hoi wttzzzeee1111 (lastige naam hoor )

Stel nu dat het diertje niks onderaan het pootje - zooltje heeft, zou het dan niet toch het begin, het oefenen van balts kunnen zijn?
                      Ben benieuwd of hij iets onder de poot heeft...

Opmerking

Opmerking

Het middeltje heeft dus geholpen?
                          Hoevaak heb je behandeld?

En baltsen dat verleren ze niet.

Opmerking

Ik heb ze allebei een keer gedaan. Op de pootjes en achter het kopje in de nek.

Opmerking

fred astaire - gould

Omdat mijn poppen volop in de rui zitten heb ik de kasten voor de goulds in de voliere weggehaald.
                              De mannen doen nu echter om de beurt mee aan de wedstrijd 'Fred Astaire of the year' en hoppen de stokken uit de klem als het ware. De poppen zitten beetje wazig om zich heen te kijken, zoals altijd overigens!

Wat is wijsheid?, kasten ophangen of wachten tot poppen uit de rui zijn?

Peer

Opmerking

Working...
                              X