Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bandvinken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Bandvinken?

Beste

ik heb nu in mijn voliere een groepje spitsstaarten zitten. Zou ik hierbij soms een koppel of groepje bandvinken bij kunnen plaatsen?

Mvg

Ik heb lang geleden in een gemengde volliere een koppel bandvinken gehad ,maar dat werkte niet echt want ze namen bezit van een nestkast met daarin jonge zebravinken.
    Als gevolg daarvan een jonge zebravink met maar een oog ,,de bandvinken zijn toen verhuisd naar de volliere met grasparkieten.
    Ik zouw ze dus nooit meer bij andere kleine tropen doen.

Opmerking

Het kunnen inderdaad vervelende knakkers zijn..... Maar daar staat tegenover dat je er ook erg veel plezier aan kunt beleven. Bandvinken zorgen erg goed voor hun jongen en leven hun eigen leventje wat best leuk is om eens te observeren. Bovendien, niet iedere bandvink doet vervelend.

gr
      Hans
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

ik had gelezen dat als ik er weerbare vogels bij zet dat het wel gaat.En spitsstaarten zijn wel weerbaar.

klopt dit???

Opmerking

Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Kan ik dan misschien beter een groepje diamantvinken bij mijn spitsstaarten houden?

Opmerking

Een groepje diamandvinken geef meestal wel problemen onderling.
              Ze kunnen nogal fel op elkaar reageren.

Dit is ook het geval bij spitsstaartamadines. Heb je zo al iets gekweekt?

Hoe groot is de voliere, want in een zeer grote voliere kan het mss wel lukken.

Opmerking

enkele kwekers van spitstaarten hebben gezegd dat dit gaat.

dus wat kan ik er het beste bij houden liefst in een groepje.
                Bandvinken, diamantvinken, roodkopamadine of andere.

mvg

Opmerking

roodkoppapegaaiamadines zijn leuke vogels voor in de voliere
                  ze zijn alleen wat ik vind hyperaktief maar ze zijn zeker wel leuk
                  en verstaan zich wel goed met andere vogel soorten.
                  diamandvinken hebben erg de neiging snel vet te worden dus je moet wel een goed formaat voliere hebben dat ze hier geen kans krijgen om dik te worden
                  bandvinken heb ik zelf nog nooit gehad dus daar kan ik weinig over vertellen

Opmerking

Opmerking

Hallo,

Als je de maten van je voliere geeft kan er gerichter beantwoord worden denk ik.
                      Het is nu meer gissen. In een voliere van 10 vierkante meter kan meer dan in een voliere van 3 vierkante meter, bij wijze van spreken.

Als de maten van je voliere bekend zijn krijg je concretere antwoorden waar je veel meer mee geholpen bent.

Wat een groepje betreft zijn papegaaiamadines wel een optie, maar denk ook eens aan bijvoorbeeld binsenastrildes.
                      Er is veel mogelijk. Maar als de maten van je voliere bekend zijn kan er meer duidelijk worden.

Gr

Opmerking

Opmerking

wat heb je er nu allemaal in zitten??

Opmerking

niets meer omdat ik muizen gehad heb en nu zijn deze weg maar het is voor volgend seizoen.

Opmerking

Ik zou er voor kiezen om het te houden bij 1 koppel spitsstaarten. Andere vogels kan je er gerust bij in doen. Mijn ervaring leert namelijk dat meerdere koppels spitsstaarten tot vervelende confronaties kan leiden. Maar hoe groot is je voliere? Heb je begroeiing enz. Ik zeg niet dat het niet kan, maar geef je alleen maar een tip.

Succes
                              Bart

Opmerking

Working...
                              X