Mededeling

Collapse
No announcement yet.

roodvoorhoofdkanarie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Als je jonge vogels hebt die op het punt van uitvliegen staan dan zou ik de vijver afdekken of inderdaad leeg laten lopen in verband met verdrinkingsgevaar van de jongen. Je kan het proberen, maar met 7 nesten in je voliere zou ik dat risico niet nemen. En je weet dat het altijd de mooiste/zeldzaamste jongen zijn die je verdronken of dood vind, althans zo is het bij mij het geval. En daar doen we het niet voor.
    Ooit weleens gebeurd met purperglansspreeuwen, maar heb ook weleens bezoek gehad van een steenmarter, kon gelijk 10 witkoplijsters zonder kop of poten naar de kliko brengen.
    Een gewaarschuwd mens telt voor twee. suc6

Greetzzz

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Birdfarm
      Als je jonge vogels hebt die op het punt van uitvliegen staan dan zou ik de vijver afdekken of inderdaad leeg laten lopen in verband met verdrinkingsgevaar van de jongen. Je kan het proberen, maar met 7 nesten in je voliere zou ik dat risico niet nemen. En je weet dat het altijd de mooiste/zeldzaamste jongen zijn die je verdronken of dood vind, althans zo is het bij mij het geval. En daar doen we het niet voor.
      Ooit weleens gebeurd met purperglansspreeuwen, maar heb ook weleens bezoek gehad van een steenmarter, kon gelijk 10 witkoplijsters zonder kop of poten naar de kliko brengen.
      Een gewaarschuwd mens telt voor twee. suc6

Greetzzz
      het is meer een waterloopje naar een grote vijver buiten de voiliere, maar toch bedankt en gewaarschuwd mens telt voor 2.de mezen worden goed gevoerd.het baardmannetje had het derde onbevruchte nest.maarde rest is even afwachten.

Opmerking

niet

Opmerking

de vogeltjes leven nog steeds maar een din moet ik van mijn hard.de vogeltjes moesten regelmatig gekuurd worden.ze zijn niet bijzonder teer maar het weer was deze zomer niet geweldig.ze krijgen van mij wel eivoer naar aanraden van een belg die er 25 had gekweekt .hij is wel heel proper.hij geeft zijn vogels bronwater en is heel sekuur.dat ben ik niet zo ,maar ik ga toch kijken of het vogend jaar wat word. ze zitten inmiddels koppel gewijs.de vogel is zeer gewild in zuid europa tot aan de kanariese eilanden toe.een grote eer voor zo,n klein vogeltje.ze zijn ook wel erg mooi

Opmerking

roodvoorhoofdkanarie

Oorspronkelijk geplaatst door goudhaantje
            wie heeft er roodvoorhoofdkanaries in zijn bezit?
            hebt ge al kunnen kweken met je roodvoorhoofdkanaries en ben je er nog van in het bezit?

Opmerking

mooi

mooie vogels hoor, dit zijn wel vogels voor alleen in een voliere denk ik. te duur om risico`s te lopen.
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Working...
              X