Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tropen nest

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Tropen nest

Hallo allemaal!

Omdat het mijn eerste keer is dat ik 2 koppels tropen heb en hiermee weleens jonkies wil.Vroeg ik me af wat voor nesten die gebruiken? En welke dus het beste en het meest geschikt zijn.
    Als jullie een foto ervan hebben zou dat super zijn!

Groetjes!

Bij jou daar is een hele leuke en actieve vogelvereniging http://www.vogelvrienden.nl/

steek je licht daar eens op, of bel 1 van de leden, ik weet zeker dat ze je graag willen te woord staan.

Opmerking

"Tropen" is een nogal ruim begrip.
      Het verschilt nogal per soort, de een bouwt het liefst zelf een nest, de ander gebruikt een traliekastje en weer een ander een kastje met rond invlieggat. Welke soorten heb je?
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        "Tropen" is een nogal ruim begrip.
        Sorry! hihi

Maar ik heb een koppel Spitsstaarts en een koppel Goulds

Opmerking

Hallo,
          je kunt bij een dierenwinkel een dichtnestkastje kopen met een rond invlieggat deze is voor beide soorten geschikt.
          m.vr.gr. Harry

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
            Hallo,
            je kunt bij een dierenwinkel een dichtnestkastje kopen met een rond invlieggat deze is voor beide soorten geschikt.

Opmerking

Je hebt zogenoemde goulds nestkastjes.
              In de dierenwinkel kunnen ze je hier verder meehelpen.
              Je kan dan cocosvezel, sisal, dierenhaar, katoen, (droge) grassen verstrekken.
              Als alles meezit maken de vogels dan een mooi nestje in het nestkastje. Daarbij moet je eivoer verstrekken, eventueel met levend voer(diepvries).
              Zo komen je vogels in broedstemming daarnaast is eivoer nodig om jongen op stok te krijgen.
              Eivoer geef je uiteraard naast al je andere voeding die je aanbiedt.
              Geef altijd meer nestkastjes dan koppels vogels in de voliere, dan kunnen ze zelf kiezen.
              Als je ze in broedkooien hebt zou ik gewoon 1 nestkast aanbieden.
              Hopelijk ben je hier mee geholpen.

Gr.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kornelis
                Je hebt zogenoemde goulds nestkastjes.
                In de dierenwinkel kunnen ze je hier verder meehelpen.
                Je kan dan cocosvezel, sisal, dierenhaar, katoen, (droge) grassen verstrekken.
                Als alles meezit maken de vogels dan een mooi nestje in het nestkastje. Daarbij moet je eivoer verstrekken, eventueel met levend voer(diepvries).
                Zo komen je vogels in broedstemming daarnaast is eivoer nodig om jongen op stok te krijgen.
                Eivoer geef je uiteraard naast al je andere voeding die je aanbiedt.
                Geef altijd meer nestkastjes dan koppels vogels in de voliere, dan kunnen ze zelf kiezen.
                Als je ze in broedkooien hebt zou ik gewoon 1 nestkast aanbieden.
                Hopelijk ben je hier mee geholpen.

Gr.

Ik heb zeker wat aan je verhaal,heel erg bedankt hiervoor.
                Ze komen inderdaad dan gewoon per koppel in een kooi.Ik kom er alleen nog niet uit welke nestkasten jullie gebruiken.
                Ik denk dan zomaar de houten dichte nestkastjes

Maar vroeg me af? zouden ze ook gebruik maken van deze bijv?

en of deze
                http://www.dierenpalace.nl/vogels_-_broeden/164361.html

Opmerking

Als je ze echt in een kweekbak zet dan neem je best de houten.(bevestiging is makkelijker)
                  In een voliere kan alle 3. Al geef ik wel de voorkeur aan de eerste 2(Die heb ik nammelijk zelf geprobeerd)
                  De laatste geen ervaring mee want die lijkt me nogal onhandig.
                  Ik ben overgestapt op allemaal houten(Veel handiger als je je vogels moet ringen. Ik kan je verzekeren in zo'n riete korfje kunnen ze nogal volsjouwen met nestmateriaal en geraak dan nog maar eens aan de jongen).
                  Maar het zou alle3 in principe kunnen. en die laatste 2 dat oogt natuurlijk ook mooi

Greetz Leffe

Opmerking

reactie

Je woont een ietsie pietsie ver van mij af, denk een uurtje maar anders had ik er nog wel wat voor je staan.

Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

gould kastje

Hi Chnestell,

het kastje op de foto van Henk is een kastje met een zogenaamde 'trap'.
                      De meeste kwekers maken van dit soort kastjes gebruik omdat de ouders bij het voeren dan wat hoger staan.

Kijk maar eens bij deze link, staat precies alles uitgelegd, ook hoe je eventueel zelf er een kunt maken.

Suc6,

Peer

Opmerking

Hallo,

De nestkastjes waar Peerpm en Henk3 naar verwijzen zijn het meest geschikt voor jouw tropen denk ik.
                        De andere nestkastjes en mandjes die jij in je bericht laat zien, lijken mij niet geschikt.

Mijn ervaring is dat goulds en spitststaarten het liefst nestelen in "goulds"nestkastjes, waar naar verwezen wordt.
                        Bij mij nestelen de afrikaanse tropen meer in de nestmandjes.

Gr Kornelis

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kornelis
                          Hallo,

De nestkastjes waar Peerpm en Henk3 naar verwijzen zijn het meest geschikt voor jouw tropen denk ik.
                          De andere nestkastjes en mandjes die jij in je bericht laat zien, lijken mij niet geschikt.

Mijn ervaring is dat goulds en spitststaarten het liefst nestelen in "goulds"nestkastjes, waar naar verwezen wordt.
                          Bij mij nestelen de afrikaanse tropen meer in de nestmandjes.

Gr Kornelis
                          Oke bedankt voor alle info!
                          Iedereen trouwens bedankt die op dit bericht gereageerd heeft

Opmerking

Working...
                          X