al heel lang heb ik mijn oog laten vallen op het st. helenafazantje. gisteren dan eindelijk een koppeltje gekocht.ik heb gelezen dat ze in kolonie goed tot broeden overgaan.ik heb nu maar 1 koppel,zou ik een koppel of misschien 2 bij moeten kopen,of gaat dit ene koppel ook wel tot broeden over ? heeft iemand hier ervaring mee
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
st. helenafazantje in kolonie ?
Collapse
X
-
beste birdjes,
ik heb zelf sint-helena fazantjes, maar ik heb 1 koppel. Dit is het eerste jaar dat ik ze probeer te kweken, en ze zitten in een grote beplante buitenvoliere. Volgensmij maakt het niet zo veel uit of ze per koppel of in een groep worden gehouden, het kan volgensmij allebei even goed, maar ik heb geen ervaring met een groep.
Opmerking
-
ik heb 4 koppels gehad , helaas zonder sucses.
het schijnt niet mee te vallen om er mee te kweken.
bij de tropenkweker is dat wel een keer gelukt.
zie link>>>> http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=10313
Opmerking
-
japs
hoi,
ik heb ze ook in een (kleine) kolonie van 3 koppels in een beplante binnenvoliere.
ging heel aardig, vorig jaar voor het eerst een stuk of wat jongen. uiteindelijk 3 op stok gekregen.
ik gaf ze ongeveer onbeperkt buffalo wormen, en een mengelmoesje van allerlei insecten die ik ving met een groot net in het veld. daarnaast natuurlijk gewoon tropenvoer, eivoer, grit, elke dag bad en drinkwater en af en toe trosgierst (als er jongen zijn onbeperkt, daar leren ze zelfstandig van eten)
veel succes ermee! het zijn superleuke vogeltjes die geen moment stilzitten.Groet'n uut Drenthe
Opmerking
-
nou ik laat ze zo voorlopig maar even zitten met z'n tweetjes.ze zitten in een goed beplante buitenvoliere en ik wacht het maar af of ze gaan nestelen.ik vind het in ieder geval erg leuke vogeltjes.buffalo's krijgen ze op het moment niet,misschien moet ik ook eens op een mountainbike door het veldLeer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
have a nice day
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking