Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goulds plots in rui

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Goulds plots in rui

Ik was mijn vogels aant klaarmaken voor kweek.
    Na 14 dagen nog geen nest gemaakt.
    Mij viel toen plots op dat ze in de rui gegaan waren.
    Raar, Er zitten er nog 3 van vorig jaar bij en hun 3 jongen en daar heb ik vorig jaar wel aan zomerkweek mee gedaan.
    Mijn vragen
    1)Hoe kan het dat ze nu wel en vorig jaar pas in juli in de rui zijn gegaan?
    2)wanneer kan ik er terug mee kweken??

Greetz Leffe

Ik weet niet of je ze binnen of buiten hebt, maar ik heb al een jaar of 6 goulds in een buitenvoliere. Ze hebben een vorstvrij nachthok, maar zitten 's winters ook veel buiten.
    Meestal hang ik de nestkasten begin april erin en dan zijn alle goulds in de rui.
    Het duurt meestal dan nog bijna 1,5 maand voordat ze gaan broeden.

Het is dit jaar voor het eerst dat er een stelletje goulds al in de klimop een nest (met eieren) gemaakt hebben, ondanks de nachtvorst.
    Het overgrote deel van de goulds zijn echter nog in de rui.
    Meestal kweken ze wel door tot eind september.
    De jongen houden dan de hele winter hun jeugdkleed en komen pas nu op kleur.
    www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

Ze zitten ook buiten.
      bedankt voor goede info.

Greetz Leffe

Opmerking

Let goed op de snavels van de goulds. Als de mannen een mooie gekleurde snavelpunt hebben en de popjes een bijna zwarte snavel dan zijn de in broedstemming.

Opmerking

Hoi Leffe,

Hoe is het nu met je goulds?

Het nestje in de klimop is niets geworden, maar in een nieuw nestje in een nestkastje in het nachthok, is eergisteren de eerste gould van dit jaar geboren.
          www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

Bedankt voor belangstelling Tenzi

Ze zitten in laatste fase van rui. witte stoppels komen op de kop.
            Verwacht en hoop dat het tegen het einde van de maand de kweek kan beginnen.

Leuk voor jouw en hopen dat het goed gaat nu de nachten weer kouder worden.

Greetz leffe

Opmerking

@tenzi

Nu pas mijn eerste nestje eieren.
              Andere zijn nog aant ruien.
              Dit duurt wel lang dit jaar. Ik denk dat mijn vogels toch niet helemaal top zijn

Greetz Leffe

Opmerking

Hoi,

Ik denk dat het eerder aan het weer dan aan jouw vogels zelf ligt. Ook hier zijn de eerste jongen al uitgevlogen, maar zitten er ook nog een paar met een flinke koprui.
                Dat is veel later dan in andere jaren, dan waren ze er al echt doorheen.
                Het warme zonnige voorjaar en de natte koude periode daarna, zal er zeker aan bijdragen.
                www.vogeltuin.webnode.nl

Opmerking

Working...
                X