mijn goulds hebben op het moment jongen,kun je ze nu elke dag buffalos voeren of beter een paar keer per week dit om te voorkomen dat ze de jongen uit het nest gooien om opnieuw eitjes te leggen en te gaan broeden.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
jongen goulds
Collapse
X
-
Heb nu ook eindelijk jong grut van de goulds, de ouders nemen de buffalo's geen eens. Heb er een bakje inhangen maar dat negeren ze. Eivoer proeven ze wel van, overig geef ik witte millet, witzaad, onkruidzaad, japanse millet en tropenvoer. Groenvoer vertikken ze ook om van te eten.
Wel geruststellend om te lezen dat het met enkel voer ook lukt.
Succes!
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door firebirdHeb nu ook eindelijk jong grut van de goulds, de ouders nemen de buffalo's geen eens. Heb er een bakje inhangen maar dat negeren ze. Eivoer proeven ze wel van, overig geef ik witte millet, witzaad, onkruidzaad, japanse millet en tropenvoer. Groenvoer vertikken ze ook om van te eten.
Wel geruststellend om te lezen dat het met enkel voer ook lukt.
Succes!
Bij mij krijgen de jongen alleen eivoer en trosgierst extra, verder niets .... en ze worden gewoon groot
Opmerking
-
Bij mij werden de jongen juist met buffaloos gevoerd, het eerste nestje hebben ze de jongen zelfs dood laten gaan omdat ik geen buffaloos verstrekte.
Maar dit is bij elk koppel weer anders wel idd. veel trosgierst verstrekken als je jongen hebt.
En eischalen van kippeneieren door je grit doen.
Opmerking
-
bedankt voor reacties allemaal,bij mij vertikken ze het ook om groenvoer te eten en maak daarom het eivoer weleens rul met appel of peer en wortel dan krijgen ze toch eens iets anders binnen dan alleen zaad en eivoer.
verder krijgen ze dagelijks een mix van tropisch,aust prachtvinken en onkruidzaad en een beetje eivoer. ga het eivoer nu wat opvoeren zodat er genoeg is dagelijks,en zal ook torstgiers in de kooi hangen bedankt voor de tips
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking