Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onbezette eieren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• onbezette eieren

Beste Kenners,

Ik heb roodkoppapagaaiamadines, de driekleur papagaai amadines, Binzen astrilde, Maskeramadines en tijgervinken.
    Ze hebben een buitenvlucht tot hun beschikking van 6 meter lang en de breedte loopt als een schoen en begint op 1.50 meter tot aan het breedste punt en dat is 4 meter.

Nu heb ik in het binnenhok reeds drie nestjes gehad, 1 van de roodkoppapagaaiamadines [ 3 eitjes] die onbezet bleken en 1 van de driekleur papagaaiamadines 3 eitjes onbezet en 1 van een andere driekleur die twee eitjes had waarvan er 1 bevrucht, maar eenmaal uitgekomen het nest uitgekiepert?

De driekleur papagaai amadines is van vorig jaar dus dat kan gewenning zijn
    maar de roodkoppapagaai amadines had dit vorig jaar ook, wel bevrucht twee eieren maar niet voeren?

Kan ik nog iets doen om hier verandering in te brengen?

conditie

als jij ze in een buitenvoliere hebt zitten, die dus niet verwarmd is, neem ik aan, dan hoef je alleen maar geduld te hebben. jouw vogels zijn nog niet in conditie, maar als je een paar maanden geduld hebt, zal dat vanzelf, als je ze goed verzorgd, wel komen. buiten is het nog te koud, en daardoor zijn de vogels ook nog niet in een goede conditie. daardoor zijn vaak de eerste eieren onbevrucht.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

onbevruchte eieren

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
      als jij ze in een buitenvoliere hebt zitten, die dus niet verwarmd is, neem ik aan, dan hoef je alleen maar geduld te hebben. jouw vogels zijn nog niet in conditie, maar als je een paar maanden geduld hebt, zal dat vanzelf, als je ze goed verzorgd, wel komen. buiten is het nog te koud, en daardoor zijn de vogels ook nog niet in een goede conditie. daardoor zijn vaak de eerste eieren onbevrucht.
      Beste Ton,

De buitenvoiere is inderdaad niet verwarmd echter, de warmte van de binnengarage waar ook het binnenhok is komt wel door het vlieggat naar buiten en dat scheelt zo minimaal 2 graden en zodra de zon erbij komt kan je er nog 3 graden bij op tellen.
      De buitenvoliere is bekleed met plexiglas ramen zowel het dak als de voor en zijkant en als het warm wordt gaan de ramen open.

Maar de vogels die eieren hebben gehad hadden deze allemaal binnen en daar is de temperatuur minimaal 15 graden.
      Ik ben wel blij met jou reaktie en hoop inderdaad dat er straks wel jongen op stok komen?

Opmerking

Maar jij gebruikt toch Fertbol?

Als ik zo de recensies lees op de website is het "het" wondermiddel uit Belgie tegen onbevrucht eieren.
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

fertibol

Oorspronkelijk geplaatst door populier
          Maar jij gebruikt toch Fertbol?

Als ik zo de recensies lees op de website is het "het" wondermiddel uit Belgie tegen onbevrucht eieren.
          Ik gebruik inderdaad fertibol op aanraden van een goede vogelvriend, zoals gezegd maak ik 600 gram aan met 15ml fertibol, een nachtje laten staan en de andere dag even omroeren en klaar voor gebruik.
          Ik hoop dat Ton gelijk heeft dus dat het nog te vroeg is voor de vogels dat ze eigenlijk nog niet in top conditie zijn voor de broed en het tweede nestje dan beter gaat?
          Inmiddels hebben de Binzenastrildes nu 4 eieren buiten en de tijgervink zijn eerste ei ik wacht in spanning af.

Opmerking

Ik denk ook dat de vogels wel willen qua leggen enz .maar idd. nog niet in conditie zijn zo vroeg ik het jaar.

Succes met de binzen.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
            X