Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Grijsvleugel lijster

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Grijsvleugel lijster

WIJ zoeken informatie over de Grijsvleugellijster, via google is er niet veel informatie te vinden dus wie helpt.

In een van de nummers van de Vogelexpresse (clubblad van de Speciaalclub voor V&I etende vogels) uit 2010 staat een uitgebreid (kweek)verslag.
    Overigens is de verzorging en kweek van deze soort goed vergelijkbaar met verwante soorten als merel, kastanjelijster en zanglijster.

MVG

Opmerking

Opmerking

Ik ken 2 liefhebbers die deze lijstersoort hebben en ik heb nooit gehoord dat deze vogels erg warmtegevoelig zijn. Ze broeden in het Himalayagebergte tussen de 1500 en 2300 meter. De kastanjelijster waar ik vrijwel ieder jaar mee kweek broed op hoogtes tussen de 2300 en 3300 meter en ook die is niet verdreven gevoelig voor zomerse hitte. Waarschijnlijk krijg ik binnenkort een koppel grijsvleugels te leen en kan dan misschien wat meer vertellen over de ervaringen met deze soort.

MVG

Opmerking

staan een paar koppels te koop nu .
          ff contact opnemen met die man en je weet hoe of wat aangaande kweek.
          is een hele aardige behulpzame man.

mvg

Opmerking

Misschien heeft Lambert ze wel van die man gekocht. Er waren 2 koppels te koop en nu is het er nog 1

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                hoi , ja zou heeeeeeeeeeeeeeeeel goed kunnen natuurlijk zo dik gezaaid zijn ze nu ook weer niet en......................ik dacht ik haal ff die advt. erbij maar weg, dus verkocht.

hoe dan ook ik wens hem veel succes met die mooie soort.( mocht hij ze gekocht hebben).

het lijkt overigens dat de "lijster" weer in de lift zit qua animo bij de vogelliefhebbers want ik heb alweer diverse zeer mooie soortjes voorbij zien komen in de advertenties,zo had ik de siberische ,grijsvleugel , kastanje, sumbawa, etc etc gezien.

wel leuk
                mvg

Och of de lijsters echt in de lift zitten WK, dat weet ik niet hoor. Er zijn bij mijn weten 3 mensen in NL. en B. met grijsvleugels waarvan er nu dus 1 zijn vogels verkoopt (gelijk met zijn kastanjelijsters trouwens) Van de Siberische lijsters weet ik een 5 tal liefhebbers. En ja, die Sumbawa's doen het idd. erg goed de laatste jaren, maar die zijn dan ook wel erg makkelijk om te kweken. IK zou het als lijsterliefhebbers overigens wel leuk vinden als er nog wat meer kwekers bij zouden komen

MVG

Zie dat je je bericht nog aan het uitbreiden was met een vraag over de prijzen.

Kastanjelijsters: 700-800 pp.
                Soembawa idem
                Siberische idem
                Japanse: 250-350 pp.
                Dama idem
                Grijskap: 150 pp.
                Zwartborst idem

Wou je ook weer wat lijsters aanschaffen?

Opmerking

bij de sumbawa's ging het er meer om dat je geen uiterlijke verschillen echt kan zien, sinds de dna analyse gaat het eigenlijk cresendo met die soort.

de lijsters moeten wel "in de lift" zitten er word zoveel aangeboden de laatste tijd, enja ik weet vooral de zwartborsten,grijskappen etc. maar toch.....of ik let er gewoon te veel op dat kan ook hoor. ( is nog "iets"van vroeger, de "liefde" ervoor is er nog wel).

Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                  Wou je ook weer wat lijsters aanschaffen?

nee hoor, ik vind het altijd wel leuk om zulke dingen te weten( en soms word me zulke dingen ook wel eens gevraagd) , en "vroeger" tja "vroeger" kon je "ze"( e.k) aan de straatstenen nog niet kwijt , kochten ze liever bij de importeur ( waren ze "goedkoper") en nu?

hahahaha maar ja dat is bijna met elke soort vogel nu.

mvg

ps: laatste vraag dan:

goudlijster ( dauma) en bruine (naumanni) heb jij die wel eens gehad?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                    ps: laatste vraag dan:

goudlijster ( dauma) en bruine (naumanni) heb jij die wel eens gehad?
                    Nee, nooit gehad. De Naumanni's wel eens op een haar na misgelopen. Iemand kocht ze voor mijn neus weg. Heb overigens veel lijsters van de hand gedaan en ben een beetje geswitched naar de gaailijsters. Ik ga het komend seizoen met 4 soorten proberen. Het zal overigens niet makkelijk worden, want het zijn vooral veel oude (bijna bejaarde) en uitgeprobeerde vogels die ik heb aangeschaft

MVG

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                      hallo,

Turdus boulboul

is het een lijster, ( grijsvleugellijster ) of een merel, ( grijsvleugelmerel )
                      vooral in Nederland wordt deze vogel als lijster aanzien, terwijl andere Landen het merendeel hebben over merel,
                      het eigenaardige is dat men bij BEC spreekt van grijsvleugelmerel, terwijl men bij soortgenoot Blackbird, Turdus albocinctus spreekt van witkraaglijster, ( withalsmerel )
                      de rest ( houden/kweken ) kan je vergelijken met soortgenoten, ( lijsters/merels )

http://www.bec-info.com/pagina-bec/K...ijster-BEC.htm
                      En een merel wordt ook wel eens 'zwarte lijster' genoemd

MVG

Opmerking

Working...
                      X