Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gordelgrasvink en spitsstaart samen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• gordelgrasvink en spitsstaart samen?

Dag,

Ik ben sinds kort begonnen met een voliere. Ik heb nu een koppel gordelgrasvinken in de voliere, maar vind spitsstaarten ook wel mooi. Nu lees ik op internet dat je ze beter niet bij elkaar kunt houden. Is dat alleen omdat er dan bastaarden op kunnen treden, of omdat ze ook agressief tegen elkaar zijn?

Ik neem aan dat als alleen bastaarden het probleem zijn het probleem wel te overzien is: als beide paartjes een stel vormen hoef ik maar af en toe een hybride te verwachten?
    Als agressie ook een probleem is, zou het helpen dat mijn voliere 9x3 meter is?

groeten,

Sander

Hallo Sander,

ikheb zelf dit soort vogels niet

Maar dit haal ik net van het internet:

De spitsstaartamadine is een gemakkelijke volierevogel die zelfs samengehouden kan worden met andere grotere vogels. Ze zijn echter niet geschikt om samen te houden met soortgenoten (zoals gordelgrasvinken en maskeramadines) en kleinere vogels! Ook soortgenoten onder elkaar kunnen behoorlijk agressief zijn.
    Dus het heeft te maken met aggressie zo te zien.

Ook in een voliere van 9x3 meter (mooie maat) komen vogels elkaar wel eens tegen bij voorbeeld bij de voederbak.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Misschien is het nog mooier om nog een paar koppels gordels erbij te zetten, het zijn prima groepsvogels ook.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

ik heb een kpooel spitstaarten en een koppel gordels bij elkaar in een vlucht met nog andere tropen deze is 5 x 4 meter zitten er nu 2 jaar in zonder problemen qwa bastaart ook geen problemen met de 2 koppels qwa vechten MAAR LET OP dit zijn 2 koppels die al 4 jaar bij elkaar zitten met broeden dus echte koppels ik heb dus geen probleem maar ik heb vogel vrienden bij de club die het ook hebben gedaan en daar ging het 100 % mis

Opmerking

Gaat niet om bastaarden, maar om agressie. Ze zijn vaak erg agressief tegenover elkaar, dus ik zou ze niet bij elkaar zetten.

Opmerking

Working...
          X