Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aziatische prachtvinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Aziatische prachtvinken

prijs

als je de vogels te duur vind kun je natuurlijk met goedkopere vogels beginnen oa zebravinken, zilver of loodbehjes, japanse meeuwen daar mee kweken en van de opbrengst duurdere soorten aanschaffen. Lijkt me als je met vogels zowiezo beter om ervaring op te doen, beter een goedkoop vogeltje verliezen dan een duur ook al blijft dat altijd jammer.

Opmerking

Papegaaiamadines zijn ook wel bij prijs(driekleur en roodkop)

Greeetz Leffe

Opmerking

Misschien is de muskaatvink ook wat? Deze zijn ook redelijk betaalbaar.

Gr. Marco

Opmerking

@Leffe: In welke mate kunnen die tegen de winter?
          @Marco86: Muskaatvink lijkt me wel wat (:
          @Lambert46518: Met zebravinken e.d. heb ik al ervaring, maar om van die opbrengst bv. een koppel nonnen te kopen, dan moet je er al veel kweken he.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
            als je de vogels te duur vind kun je natuurlijk met goedkopere vogels beginnen oa zebravinken, zilver of loodbehjes, japanse meeuwen daar mee kweken en van de opbrengst duurdere soorten aanschaffen. Lijkt me als je met vogels zowiezo beter om ervaring op te doen, beter een goedkoop vogeltje verliezen dan een duur ook al blijft dat altijd jammer.
            De soorten die lambert noemt zijn wel het meest betaalbaar. En japanse meeuwen zijn afstammelingen van de nonnen, qua uiterlijk lijken ze er ook op, dus misschien is dat wat je zoekt

Opmerking

Opmerking

Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

Ik weet niet echt wat een koppel tijgervinken kost momenteel, maar dat zijn wel aziatische vogels.
                  Voorwaarde is echter een vorstvrij nachthok denk ik.
                  Wat de papegaaiamadines betreft, vind ik met name de roodkop beresterk.

Gr.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kornelis
                    Ik weet niet echt wat een koppel tijgervinken kost momenteel, maar dat zijn wel aziatische vogels.
                    Voorwaarde is echter een vorstvrij nachthok denk ik.
                    Wat de papegaaiamadines betreft, vind ik met name de roodkop beresterk.

Gr.
                    Koppel tijgervinken betaal je toch wel een 70 euro voor (mits natuurbroed en eigen kweek).

Is een spitsstaartbronzeman niet wat? Of andere bronzemannetjes. Zijn nog wel een beetje betaalbaar en brengen als het goed is ook nog aardig jongen groot.

mvg,
                    Sibrand
                    Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

Opmerking

Opmerking

@Leffe: Houd je die best in groep of per koppel? En wat is de prijs zoal? (driekleurpapegaaiamadine)
                        @Sibrand: Moet je die in groep houden?
                        @jelmertjuhh11: Ik dacht toch echt dat japanse meeuwen van bronzemannetjes en muskaatvinken zijn voortgekomen, ik vind ze trouwens ook niet echt op nonnen lijken.

Opmerking

@kevin1996

De soorten kunnen in groepsverband, dat is geen probleem. Je kan ook van elke soort 1 koppel kopen.

mvg,
                          Sibrand
                          Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

Opmerking

Ja Sibrand, dat gaat bij de meeste soorten, dat weet ik. Maar ik bedoel: wat is het beste? Er zijn soorten die zich beter op hun gemak voelen in groep.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kevin1996
                              @Leffe: Houd je die best in groep of per koppel? En wat is de prijs zoal? (driekleurpapegaaiamadine)
                              @Sibrand: Moet je die in groep houden?
                              @jelmertjuhh11: Ik dacht toch echt dat japanse meeuwen van bronzemannetjes en muskaatvinken zijn voortgekomen, ik vind ze trouwens ook niet echt op nonnen lijken.
                              Het klopt dat ze uit bronzenmannetjes en muskaatvinken zijn voortgekomen, maar er zijn veel meer soorten lonchura's in "verwerkt". Maar ik heb zelf japanse meeuwen en ook witkopnonnen, en deze vind ik erg op elkaar lijken

Opmerking

Working...
                              X