Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuw

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• nieuw

gisteren eindelijk alle vluchtjes en kweekkooien klaar gemaakt voor de kweek, hopende dat de buren niet op het idee komen om weer plantjes te gaan kweken en daardoor overlast veroorzaken .
    Vandaag dus alle kweekkoppels bijeen gezet en nu ga ik beginnen met het langzaam opvoeren van licht en warmte.
    zal denkelijk eind april dan toch met de kweek bezig zijn tenminste als mijn purpergranaatastrilde , granaatastrilde , nonastrilde, witwangmeesatrilde en goudbuikjes blauwkopblauwfazantjes, rode druppelastrilde en groendruppelastrildes er ook zo over denken.

Prachtige soorten heb jij zitten zeg.

Greetz Leffe

Opmerking

Sukses med de kweek Lambert

ps. mijn spellingscontrole werkt niet
      Groeten Rob

http://www.bec-info.com

Opmerking

Mooie vogels Lambert, zeker die groene druppelatrildes, bijna niet meer aan te komen. Ik meen dat ik het verleden ooit heb gelezen dat je vogels binnen in huis zitten. Maar misschien heb ik dat niet goed begrepen. Waar zitten ze nu? en wat voor overlast heb je van je buren?
        Als je broedkooien in een schuur staan, dan is het toch niet echt erg als je buren buiten bezig zijn. In het voorjaar is iedereen buiten bezig, daar kunnen ze toch wel tegen? Of heb je daar andere ervaringen mee?
        groetjes
        Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
        http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Nou anders ik wel.
          Mijn ex buren stookten op een avond gezellig een vuurtje in de tuin.
          Waarbij door ongunstige wind alle rook mijn vogelverblijf tot een gaskamer maakte. Resultaat zie bijgaande foto.

Greetings Lucky
          Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

reactie

En heb je de buren aangeklaagd? Die mensen kunnen toch ook wel zien waar die rook heen gaat?
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

triest

dat is triest Lucky, als zoiets je overkomt. ik kan me voorstellen, dat je vreselijk kwaad geweest bent.

@ lambert, heb je al een goed fototoestel gekocht ? ik hoop eens wat mooie foto`s van je vogels te zien ?
              groeten Ton
              mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

plantjes

de plantjes waar ik over schreef stonden op de zolder bij de buren en brengen veel geld op alleen als het mis gaat gaat het ook goed mis

Opmerking

Goh Lucky wat vreselijk zeg. Dat is schrikken. Ik hoop dat je die buren inderdaad hebt aangeklaagd en iets vergoed hebt gekregen, wat een schade zeg.
                  Maar Lambert had het over plantjes kweken??
                  groetjes
                  Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                  http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Nu heb ik ze.
                    Kun je wat foto's tonen.
                    Zulke interesante soorten en zeker niet de gemmakelijkste om mee te kweken.

Greetz Leffe

Opmerking

Nu om het kort te maken eerstens was dit voorval enkele jaren geleden. Maar toch je ziet wat buren zonder hersens je hobby kunnen verpesten.
                      Is het niet door een vuurtje zoals bij mij. Is het door hun bijvoorbeeld hun wilde tijger die zonodig in andermans tuin moet poepen en jagen. Of door een ilegale plantage waardoor waterschade of ander ongemak onstaat zoals bij Lambert. Daarmee wil ik alleen zeggen dat je soms beter een goede buur kan hebben dan een verre vriend.

Oh en tja, Vergoeding?
                      Ondanks de mannen van Hermandat en het inschakelen van een advocaat en het laten onderzoeken van de dode vogels heb ik nooit een cent schade vergoeding ontvangen. De buren hadden zowiezo geen verzekering en geen cent te makken en zijn plots met de noorderzon vertrokken.
                      Gelukkig zijn de nieuwe buren van een ander "soort"en zijn zulke problemen verleden tijd.
                      Verder wil ik niet meer op deze zaak ingaan daar mijn woede weer begint op de komen.

Greetings Lucky

Opmerking

Hallo Lambert. Veel success toegewenst met deze prachtige vogelsoorten.

Wat de buren op zolder doen zou ik liever onder m'n pet houwe dan op een publiek forum schrijven. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt toch?
                        En dit van een ouwe en ouderwetse pliesieman.

En Lucky.
                        Ik wil de bloed druk dan ook beslist niet omhoog duwen maar vind het wel goed dat U deze uitleg nog even heeft gegeven. Kunnen we allemaal eens nadenken/meedenken wat soort gevolgen een momentje van hersen stilstand kan hebben op anderen.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Ik denk dat Lambert als oud-marinier niet zo bang is voor de buren.

Opmerking

Lambert,

Ik ben wel erg nieuwsgierig naar je vogels, maak eens wat foto's van ze
                            Groeten Rob

http://www.bec-info.com

Opmerking

fotoos

zal komende week eens fotoos laten maken en ze plaatsen, kan iedereen zien waar ik over praat.

Opmerking

Working...
                              X