Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweken met de kapoetsensijs.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kweken met de kapoetsensijs.

Wie heeft ervaring met het kweken van de kapoetsensijs in een gezelsschapsvoliere.
    Ik vind erg veel informatie over de kweek in een broedkooi.
    Ik heb vragen over welke nestkastjes accepteert de kapoets. Ik heb nu verschillende, dichte, tralie, korfjes, nestbakjes.
    Zitten ze hoog met broedden? Ze slapen wel op het hoogste punt in mijn voliere.
    Waar moet ik nog meer rekening meehouden met de kweek in een voliere. De voliere is beplant. Kan ik korfjes voor de kapoetsen in de conifeer doen of vinden ze dat maar niks.
    Ik zou graag reacties willen.
    Bvd.

Hallo

Ik kweek binnen in een gemengde voliere. Dit gaat prima. Zit net te kijken hoe mijn popje haar eierschaaltjes uit het nestje gooit. Ben heel benieuwd hoeveel jonkies het zijn.
    Mijn voliere is goed beplant. Hoofdzakelijk gras, riet, conifeer en kruiden in potten. Ik geef heel veel vogelmuur, daar zijn ze dol op ze geven dit ook hun kroest. Zij broeden bij mij in kleine huisjes. Het zijn krofjes met een dakje erop. De man zit 's nacht altijd op het dakje te slapen als de pop zit te broeden. Heel af en toe pakken ze ook wel een tralie kastje. Ze zitten bij niet altijd heel hoog, ongeveer in het midden van de voliere. Ze broeden niet in de planten.
    Ze storen zich totaal niet aan de andere vogels in mijn voliere.
    Als de jonge dadelijk zijn uitgevlogen, gaan al mijn planten aan gort. Maar daar heb ik rekening mee gehouden, ik heb potten met gras en riet gereed staan voor als alles is kaalgevreten.
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Ok bedankt Loodje.
      Ik schaf nog een korfje met een dakje aan.
      Voor de rest moet het wel goed komen. Vogelmuur geef ik ook met allerhande groenvoer.
      Ik heb er ook veel beplanting in dat zien we dan wel weer.
      Bedankt voor je adviezen.

Gr Kornelis

Opmerking

Working...
      X