Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goulds verplaatsen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• goulds verplaatsen ?

Ik heb onlangs binnen een nestje goulds die nu bijna uit het nestkastje komen.
    Wat een geweldige herrie die de 6 jongen op het moment maken.
    Nu lees ik overal dat je jonge goulds niet moet verplaatsen. Maar nu ga ik over een maand verhuizen. Hoe los ik dit op?

citaat: Hoe los ik dit op?

niet
    is overmacht

jonge goulds mag/kan je wel verplaatsen( tegen die tijd zijn ze al zelfstandig), gaan ze niet dood van hoor alleen het op kleur komen kan een probleem worden, daar zal je dan "iets"langer op moeten wachten.
    geen man overboord dus.

wat een mogelijke maar omslachtige optie zou kunnen zijn is als de kooi mobiel is, dat je voordat de jongen uitvliegen de vogels onderbrengt bij familie/kennisen die de vogels willen onderhouden tot na de rui van de jongen.( dus kooi met nestblok met daarin de jongen en de oudervogels erbij).

mogelijke nadelen o.a.:
    kans dat de ouder hun jongen niet meer voeren op het nest na zoiets/verplaatsing is aanwezig.
    het opkleuren van de jongen kan echt heel lang duren.
    dus al met al niet echt ideale oplossing.

succes met de verhuizing

Opmerking

als de jongen uitvliegen direkt nest kastje weg nemen
      bij 14 dagen uit gevlogen te zijn kunnen ze verplaatst worden .
      zet ze dan in een ander kooi of zo in je nieuwe huis bevoorbeeld maar ga ze dan niet van kooi van die plaats op die plaats zetten denk goed na waar ze komen te staan waar ze op kleur kunnen komen anders heb je kans dat ze niet mooi op kleur komen

Opmerking

niet doen

gewoon niet verhuizen je vogels zijn toch belangrijker dan een verhuizing waar je moe van kan worden.

Opmerking

verdrietig

Dank voor jullie antwoorden.
          Helaas is de pop door een stommiteit van mijzelf weggevlogen.
          Nu maar hopen dar de man het alleen af kan maar zit er op het moment verdrietig bij dus ben bang dat ik de jonge niet meer verhuizen moet.

Opmerking

Da's pech.
            Meer succes gewenst na je verhuizing.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

yoepie

Het ziet ernaar uit dat de man de zorg voor de 6 jongen op zich genomen heeft want ze zijn allemaal uit het nest en worden goed gevoerd.
              Hij heeft het er erg druk mee.

Opmerking

Hallo,
                dan heb je na het uitvliegen zo.n 2 maanden de tijd voordat de vogels met de rui beginnen,ouder dan 3 maand dan niet meer verplaatsen .ook niet met de kooi waar ze al die tijd in hebben gezeten.
                m.vr.gr. Harry

Opmerking

Ik heb goulds gehad die gewoon doorruiden na verplaatsing en die niet doorruiden terwijl ze vanaf de geboorte in hetzelfde hok zaten.
                  Innerlijk worden ze wel volwassen. Heb met onvolledige blauwe mannen gekweekt.
                  Voor jou is nu verplaatsing geen probleem, ze zijn nog(te) jong.

Opmerking

Dank jullie voor de tips,antwoorden.
                    Kan ik ze dan al naar een buitenvoliere met binnenhok doen?

Opmerking

Ze zitten binnen, maar bij welke temperatuur?

Vergeet niet dat het 's nachts nog koud is/kan zijn.

Is het nachthok groot? zitten ze er alleen in?
                      Dan zou je ze daar in kunnen laten en, indien je ze 's avonds weer binnen kunt "jagen" wel in kunnen doen.
                      Denk wel aan de verandering van lichtduur. Hoelang hebben ze licht binnen en hoeveel buiten. Zorg dat dat wel een beetje in de buurt ligt.
                      Als het kan wacht dan nog een week of 2 dan zijn ze zeker zelfstandig, is de lichtduur beter en de temperatuur waarschijnlijk ook.

Opmerking

De goulds zitten nu in een kooi in de stuurhut van mijn schip dus krijgen de natuurlijke lichturen. Zitten nu lekker in het zonnetje. Wil ze thuis in een binnenhok doen van 60 x 60 en een buiten uitvliegkooi van 1,20 x 50 welke bestemd is voor eventuele jonge vogels.
                        Zelf laat ik de natuur zijn werk doen dus ben niet met kunstlicht bezig.

Opmerking

Working...
                        X