Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Emblema Picta Manad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Emblema Picta Manad

als er iemand emblema Picta Manad kweekt. wat voor moelijkheidsgraad zullen die dan geven een cijfer tussen 1 en 10 is voldoende
    1 is heel makelijk en 10 is heel moelijk.

ik zou ze graag in mijn bezit willen hebben , mits de emblema Picta Manad in broedkooien gekweekt kunnen worden.

Painted Firetail

Hoi Peter. Ik heb net even een artikel van Peter Odekerken in Australie doorgelezen over deze vogelsoort. Ik heb ze zelf nooit gehad maar meerdere van mijn vrienden en kennisen in Australie kweken hier heel goed mee. Ze zijn dan ook volop te koop in vogel winkels daar. De condities in Australie zijn natuurlijk wqel wat anders want broedkooien zijn daar een onbekend fonomeen; breed gesproken dan he)
    Ze worden beschreven als een makkelijk te kweken soort, ook een goede soort voor beginners. Ze verblijven veel op de grond. Voeding is vrij makkelijk omdat ze geen levend voer vereisen. Volgens het artikel worden ze in Europa in kooien gekweekt.
    Wat de Manad? betreft heb ik geen idee waar je het over hebt. Jij wel?

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

[QUOTE=Wat de Manad? betreft heb ik geen idee waar je het over hebt. Jij wel?

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.[/QUOTE]

Hoi, Kees
      emblema Picta Man op het Foto album staat een foto van Ele . met de titel emblema Picta Man.
      zal het een type fout zijn van mijn.
      op http://www.vogelproblemen.nl/Emblema%20picta.htm staat hij ook op
      maar geeft niet aan of het een moeilijke vogel is om mee te kweken.
      er moet een site zijn die dat wel aangeeft wat moeilijk is en makelijk is om te kweken.
      maar die site kan ik niet meer vinden.

Opmerking

sorry, een type foutje van mijn

moet inderdaad emblema Picta Man zijn

Opmerking

den deuze maybe ?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
            yep ,Dat is hem, bedankt.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
              Geinig als ik deze link aan klik krijg ik een plaatje van de Dybowski druppelastrilde.
              Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier
                Geinig als ik deze link aan klik krijg ik een plaatje van de Dybowski druppelastrilde.
                ja , klopt dit is geen Emblema Picta , maar ik heb ff doorgezocht.

Opmerking

En de laatste keer dat ik de Emblema picta zag moest ik wel eerst 17 uur in een vliegtuig zitten voor ik de Dybowski druppelastrilde zag.

en gezien je laatste antwoord Peter. Wil je nog een link naar struisvogels?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door populier

Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                    ja , klopt dit is geen Emblema Picta , maar ik heb ff doorgezocht.
                    echt ????

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                    En de laatste keer dat ik de Emblema picta zag moest ik wel eerst 17 uur in een vliegtuig zitten voor ik de Dybowski druppelastrilde zag.

en gezien je laatste antwoord Peter. Wil je nog een link naar struisvogels?

grappemakertje van me, ga je weer lekker ?

ik heb ook niet gekeken naar of die link naar de vogel in kwestie verwees
                    ik gaf die link vanwege:

Oorspronkelijk geplaatst door P.Wijlaars
                    er moet een site zijn die dat wel aangeeft wat moeilijk is en makelijk is om te kweken.
                    maar die site kan ik niet meer vinden.

Opmerking

Hotel de botel

En ik maar denken dat die WK met aardrijkskunde les in slaap was gevallen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                        En ik maar denken dat die WK met aardrijkskunde les in slaap was gevallen.

nee hoor toen zat ik vast weer naar de buitenvogeltjes te kijken, alles wat vloog had ook toen al mijn interesse.

op een gegeven moment moest ik met gezicht naar de muur en in de hoek mijn werk doen.( vanaf groep 4 tot 8 ,weet ik hoeveel kiezels er in welke steen zaten en hoeveel voegen etc. in de diverse klassen)
                        tja........................

ben dan wel niet een professor in de weet ik veel wat kunde geworden maar kan wel enigszins met vogeltjes omgaan.

sorry
                        het is zoals het is.

mvg

back on topic zou ik zeggen.

Opmerking

makelijk

makelijk te kweken vogel, waarbij rekening gehouden moet worden dat de nestgelegenheid laag bij de grond aangeboden moet worden ( of op de bodem van de kooi) ouder vogels meelwormen geven tot eerste ei gelegd is dan stopppen en weer meelwormen en ander dierlijk voer geven als de eitjes uitgekomen zijn. wel oppassen met het verplaatsen van de jonge vogels aangezien ze stress gevoelig zijn ,let op bij aanschaf dat ze een mooie gelijkmatige flanktekening laten zien en van voldoende formaat zijn

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
                            makelijk te kweken vogel, waarbij rekening gehouden moet worden dat de nestgelegenheid laag bij de grond aangeboden moet worden ( of op de bodem van de kooi) ouder vogels meelwormen geven tot eerste ei gelegd is dan stopppen en weer meelwormen en ander dierlijk voer geven als de eitjes uitgekomen zijn. wel oppassen met het verplaatsen van de jonge vogels aangezien ze stress gevoelig zijn ,let op bij aanschaf dat ze een mooie gelijkmatige flanktekening laten zien en van voldoende formaat zijn
                            Hoi,Lambert

helemaal duidelijk, op 1 ding na, kan er ook in broedkooien gekweekt worden?

Opmerking

ja

ja in broedkooien lukt zeer zeker, nestkastje op de bodem met ingang van voorfront afgewend. kooimaat min 80 breed en 45 diep en 50 hoog dit zijn de maten die ik gebruik

Opmerking

Working...
                              X