ik heb nu een tijdje een "koppel gouldamadines" in een binnenvoliere, samen met nog 1 dochter van de pop. De pop had ik al eerder, maar na 2 rondes jongen te hebben grootgebracht, overleed de man, en was de pop dus alleen. Nu heb ik er een nieuwe onverwante man bij (dus niet de vader van de jonge gould), zodat ze weer kunnen gaan broeden. De man is erg vrolijk en fluit veel. Hij heeft een felrode snavel nu, en hij is dus broedrijp. De snavel van de pop is ook al zwart geworden, en deze is er dus ook klaar voor. Maar het lijkt wel, of mijn pop, haat heeft aan de nieuwe man. Hij kan nooit bij haar in de buurt komen, of zij snauwt hem al weg. De dochter van de pop, lijkt echter wel interesse te vertonen voor de man, maar deze dochter is nog te jong om te broeden, en heeft haar volwassen verenkleed nog niet eens (ze is wel ouder dan 6 maanden, maar ligt een beetje achter. Kleuren beginnen nu wel te komen overigens). Maargoed, zo gaat het kweken dus niet echt lukken, en ik zou graag weer jonge goulds hebben. Heeft iemand een idee hoe ik mijn nieuwe man, en mijn pop wat meer naar elkaar toe kan trekken?
Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is :P
Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is :P
Opmerking