Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Binsen pop/man

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Binsen pop/man

Hallo allemaal,

Ik heb een kleine volliere met drie kanaries (1man en 2 poppen), een koppel diamantduiven en een binsenastrildepop.
    Nu is mijn vraag of ik hier nog een koppel binsen bij kan plaatsen, of dat het beter is om er alleen een man bij te zetten.

Ik zou alleen een man erbij zetten. Heb je leuk een koppeltje en je voorkomt eventuele schermutselingen tussen de poppen. Nu zullen binzenastrildes niet echt vechten hoor, het zijn vredelievende vogeltjes, maar voorkomen is beter denk ik dan.
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

bijeen

gewoon er bij zetten de kans op nakweek wordt zelfs groter omdat de man zelf zijn keus kan maken tussen de poppen

Opmerking

kan

ik heb ook meerdere jaren meerdere koppels gehad, en dat gaat goed, nooit geen strijd, of wat ook.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ga kijken wat ik nog aan kan schaffen.

Ps. Heeft er iemand ervaring met het kweken van binsen in een broedkooi? (40x40x30)

Groeten,

Arco

Opmerking

Binsen in broedkooien

Ja, ik ken wel iemand in NL die zijn koppels binsen eerst een rondje laat draaien in de voliere en dan een tweede rondje in een broedkooi. Deze persoon heeft wel een groter aantal kweek koppels. De kooi van 40x40x30 is veel te klein. Behalve voor kanaries - waar ik eigenlijk geen bal verstand van heb - moet de kooi toch minimaal 80 cm lang zijn. Dus 80 x 40 x 30 vind ik wel het minimale en hopelijk nog groter. Let wel dat de lengte van de kooi belangrijker is dan de hoogte. Een beetje nepgroen in de kooi om wat schuilplaatsjes aan te bieden en klaar is

Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Working...
              X