Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gouldamadine "niest"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gouldamadine "niest"

Ik heb een koppel Goulds zitten.
    Daarvan zat het popje niet zo lekker, vleugels hangen en vieze kont.
    Nu zitten ze binnen en ik heb ze gekuurd met RopaB en Quickon Med.
    Volop extra vitamine en wat eivoer.
    Nu zit ze weer mooi strak en is goed in conditie.
    Kleur is weer mooi helder en d'r snavelpunt mooi zwart.
    Alleen "niest" ze zeer regelmatig.

Iemand een tip wat het kan zijn, en hoe ik het kan oplossen ?
    GR:RAY

Van goulds heb ik niet heel veel verstand, maar als ik het zo lees denk ik aan een klein verkoudheidje..?
    Niest ze aan een stuk door?
    Als de vogel verder een goede gezonde indruk maakt, zou ik me nog niet te druk maken..
    Even afwachten denk, misschien een klein bijwerkingkje van de medicijnen?
    Maar dat weet ik niet, daar heb ik niet zoveel verstand van..

Opmerking

Hallo,

ik denk luchtpijpmijt, als je de vogel naast je oor houdt en je hoort een piepend geluid kan je er van uit gaan dat je luchtpijpmijt heb.

Behandeling, anti-luchtpijpmijt een druppel in de nek.

Gr Arjan

Opmerking

Als je luchtpijpmijt hebt, kun je er vanuit gaan dat de andere gould dit ook heeft..
        Verder blijft een vogel vaak niet levendig en gezond bij luchtpijpmijt, hier heb ik zelf ervaring mee, en vaak is het dan zo dat de vogel er echt last van heeft..
        Ook moet de vogel dan slikkende bewegingen maken, inderdaad 'kraken', en met het snaveltje vaak langs de stok strijken, en bewegingen maken of het wat uit wil kotsen..
        Als de gould deze symptomen heeft, dan kun je idd uitgaan van luchtpijpmijt..

Opmerking

heb 1 week geleden ook een aantal goulds gekocht.eenmaal thuis en rustig in een kooi hadden ze ook deze zelfde symptomen.gedruppeld met anti-luchtpijpmijt en ze zitten er nu al een stuk beter bij,geen gepiep,gekraak en genies meer.behandeling moet je schijnbaar na 2 weken nog een keer herhalen vanwege evt. eitjes die dan nog uitkomen
          Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
          have a nice day

Opmerking

Bedankt voor de reacties,
            ik zal morgen even gaan druppelen.
            GR:RAY

Opmerking

Working...
            X