Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogels bijplaatsen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Vogels bijplaatsen

Hallo,

Ik heb 1 koppel goulds en 1 koppel spitsstaarten in broedkooien zitten. In mijn voliere met binnenhok zitten de jonge vogels( 2 jonge spitsstaarten en 3 jonge goulds) een koppeltje diamantduifjes en 2 kwartels. Het koppeltje goulds zit nog met 3 jongen die zelfstandig aan het worden zijn. Nu wil ik alles weer in de voliere. Kan ik dit het beste paarsgewijs doen of is het beter om in 1 keer alles te verhuizen?

gr,

Wietze

volgens mij doe je dat best in 1 keer
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
      volgens mij doe je dat best in 1 keer

Opmerking

Opmerking

Ik zou in elk geval wachten tot de temperatuur wat hoger is, eind april of zo is meestal wel veilig.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
            Ik zou in elk geval wachten tot de temperatuur wat hoger is, eind april of zo is meestal wel veilig.
            Ja, de temperatuur moet wel hoger zijn

Opmerking

verhuizen

indien de temperatuur hoger of gelijk is aan de temperatuur waar de vogels nou zitten kun je ze naar buiten laten, houdt er echter rekening mee dat jonge goulds niet verder op kleur komen bij verplaatsing. om overzicht te behouden zou ik de vogels per paar omzetten

Opmerking

Ik heb rond oud en nieuw de eerste jongen van de goulds van de broedkooi naar het binnenhok van de voliere verplaatst en ik zie steeds meer zwarte plekjes op de kopjes komen. De broedkooien staan in de zelfde ruimte als het binnenhok. De temperatuur schommelt tussen al heel de winter tussen de 4 en de 11 graden. De jonge goulds die in het binnenhok zitten gaan als de luikjes open zijn altijd naar buiten. Als het wat kouder is zitten ze overdag ook regelmatig even binnen.
                De vogels zitten 's nachts altijd binnen met de luikjes dicht. Deze laat pas open als de buitentemperatuur 's nacht ook weer rond de 10 graden is.

gr,

Wietze

Opmerking

Wat is de achterliggende gedachten om je vogels nu al naar buiten te gaan verhuizen ?? Je neemt hiermee toch een risico en het zou zonde zijn als je hierdoor vogels door verliest, ik zou persoonlijk toch nog even wachten en ze gewoon binnen houden.

En jonge Goulds verplaatsen lijkt mij ook niet zo'n goed idee, ze zijn erg kwetsbaar en stressgevoelig en kunnen hierdoor zo omvallen
                  Groeten Rob

http://www.bec-info.com

Opmerking

Is een oud Nederlands gezegde niet zoiets van: "Maart roert zijn staart??

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Working...
                    X