Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Melba astrilde/ bonte astrilde

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Melba astrilde/ bonte astrilde

Wie kan mij zeggen wat een koppel melba astrilde kosten? En of ze goed te houden zijn?
    Met vriendelijke groeten,

J.J. Schevers

Oorspronkelijk geplaatst door Haiko
    Wie kan mij zeggen wat een koppel melba astrilde kosten? En of ze goed te houden zijn?
    Laatst een ek koppel gezien die zaten op 450 euro.
    Mvg,
    Kingfisher.

Opmerking

melba

Hoi kingfisher,

Bedankt voor je antwoord, das ook geld zat, boeh.

J.J. Schevers

Opmerking

Hallo Haiko. In Australie word toch nog aardig gekweekt met deze prachtige vogels. Op mijn vraag bij een kweker wat het geheim was zei hij:termites, termites en meer termites. Aan het sparen gaan dus.
        Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
          Hallo Haiko. In Australie word toch nog aardig gekweekt met deze prachtige vogels. Op mijn vraag bij een kweker wat het geheim was zei hij:termites, termites en meer termites. Aan het sparen gaan dus.
          Klopt bij mijn navraag bij Australische kwekers kwam dat er altijd uit. Verder deden ze niets bijzonders.
          Ze kweken er daar mee, dus waarom niet hier was altijd mijn gedachte. Ben dus ook opzoek gegaan naar de specifieke eigenschappen van de termiet waarom het daar wel mee wil.
          Weet jij daar iets meer van Kees?
          Heb zelf diverse jongen mogen hebben van een paar dagen. Slechts een keer heb ik een mooie man mogen kweken.

Zou het graag nog een keer proberen met de kennis en mogelijkheden die ik nu heb.

Opmerking

melba link

Hierbij een link betreffende de kweek met Melba's. Van wat ikzelf heb waargenomen zijn termites de absolute favourite voedsel van Melba's. Het klimaat zal er zeker bij meespelen. Veel volieres in Australie zijn open, iets dat in Nl niet zal meevallen.

Opmerking

melba astrilde

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
              Hoi Kees,

Ik ben al flink aan het sparen, dus wie weet !!!! Maar ik denk niet dat ik die termieten mee mag nemen, wat komt een beetje in de buurt van termieten kwa voedsel!dat ik die melba's kan mag geven.

J.J. Schevers

Opmerking

levend voer Melba's

Vraag je me wat. Mischien kan ik hier nog wat reacties uitlokken van veel wijzere mensen dan ik. Ik heb deze vogels zelf helaas nooit gehad. Mischien toch naar Australie emigreren?
                In ieder geval stel ik voor dat zoekmachientje hier op het cafe eens goed te benuttigen en alles betreffende de Japanse nachtegaal door te gaan lezen. Daar staat heel wat in over levend voer. Mijn gedachten zijn dan ook om veel en gevarieerd levend voer aan te bieden aan de Melba's zodat ze zelf een keuze kunnen maken. Van wat ik in Australie en Zuid Afrika gezien heb denk ik echter wel dat de korte zomer periode in NL wel een rol mee zal gaan spelen.
                Daar worden de Melba's in - vor Nederlandse begrippen - grote en open volieres gekweekt.
                Nu nog een luie stoel en een lekker rood wijntje en wachten op de reacties.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

reactie

Ik heb ze wel een keer aangeschaft, erg leuke vogeltjes. Alleen heb ik er toen maar 1 of misschien 2 weken plezier van gehad.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Haiko
                    Hoi Kees,

Ik ben al flink aan het sparen, dus wie weet !!!! Maar ik denk niet dat ik die termieten mee mag nemen, wat komt een beetje in de buurt van termieten kwa voetsel!dat ik die melba's kan mag geven.
                    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Misschien kan je ze springstaartjes (normale en tropische) en bonenluis gaan voeren ? Beide voedseldieren zijn makkelijk te kweken,geen stank en overlast mbt ontsnappen zoals bij fruitvliegen. Alleen weet ik niet gezien de grote van de voedseldieren of de melba's dit pakken ?

Groet Babbes
                      Groeten Rob

http://www.bec-info.com

Opmerking

Wil niet lullig doen maar waarom zouden er dan niet meer melba's zijn? Als het zo eenvoudig was.
                        Gerenomeerde kwekers kweken ze ook niet tot slecht.
                        Er zijn nu enkelen die wel kweken met meeuwen.

Vandaar mijn vraag/ zoektocht ook naar wat termieten zo speciaal maakt.
                        Smaak, voedingswaarde, bewegelijkheid etc.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
                          Vandaar mijn vraag/ zoektocht ook naar wat termieten zo speciaal maakt.
                          Smaak, voedingswaarde, bewegelijkheid etc.
                          Groeten Rob

Opmerking

Info

Zie onderstaande link voor info over springstaartjes.

Groet Babbes
                            Groeten Rob

Opmerking

Ben weer us op zoek gegaan n.a.v. dit item.
                              Vond wat info voer voedingswaarde.

Merkwaardig: ijzergehalte termites en vitaminecontent bijen.

Opmerking

Working...
                              X