Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kapoetsen sijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• kapoetsen sijs

wie heeft er kapoetsensijzen de winter buiten gehad ? of is dat met deze soort niet te doen ? als ze een verwarmd nachthok hebben, denk ik wel of ?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Hallo Ton,

Ik heb in 2008 een koppel Kapoetsen sijzen buiten in de zomer gehad, er zijn in dat jaar jongen van geboren en die heb in de winter buiten laten zitten.

De ouders waren echte binnen vogels en die heb ik in de winter weer naar binnen gehaald.

Ik weet dat jij een koppeltje wilt aanschaffen, het beste is om vogels aan te schaffen die ook van buiten komen.

Succes.
    Bijgevoegde Bestanden
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

twijfelachtig

Hallo Ton,
      Ik twijfel of je kapoetsensijsjes het hele jaar door buiten kunt laten. Ze houden erg veel van warmte. Zeker als je er mee wilt gaan kweken zou ik oppassen. De pop verlaat haar jonge na 3 dagen en keert dan niet meer terug om ze te verwarmen, alleen om ze te voeren. Zelft een gure zomerdag/nacht kan dan al fataal zijn voor de kleintjes.
      groetjes
      Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
      http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door loodje
        Hallo Ton,
        Ik twijfel of je kapoetsensijsjes het hele jaar door buiten kunt laten. Ze houden erg veel van warmte. Zeker als je er mee wilt gaan kweken zou ik oppassen. De pop verlaat haar jonge na 3 dagen en keert dan niet meer terug om ze te verwarmen, alleen om ze te voeren. Zelft een gure zomerdag/nacht kan dan al fataal zijn voor de kleintjes.
        en gelijk heb je maar het kan wel degelijk, een goed voorbereiding is het halve werk zeggen ze.

je zou kunnen denken om materiaal wat warmte vast houdender werkt. ( natuurlijk witte watten en veertjes).

ook zijn er warmtestrallers/element onder een nest te plaatsen of in nest , ik had zelf dichte kastjes gemaakt met daarin een gloeilamp welke ik rechtstreeks onder nestplaatste ( geeft door dichtzijnde van kastje geen licht maar wel de warmte).
        ook had ik daarop aangesloten een klein wattage lampje boven nest geplaatst zodat in de ochtend eerder werd begonnen met het voeren van de jongen, want soms lijkt het wel of de jongen om energie te besparen meer dood dan levend lijken ( gaan op energie besparende stand) totdat ze gevoerd worden, maak je de nachten korter hoe meer energie en hoe meer overlevingskans.

het kan ..........maar je moet wat voorzorgsmaatregelen nemen en vooral kijken hoe de eigen situatie is ( ligging van buitenvoliere etc.) soms kan een simpel stukje plexi glas al voor zorgen dat de wind niet bij de jongen kan komen en zo het afkoelings proces niet versnelt.
        mvg

Opmerking

Hallo, voor de kapoetsensijs is een speciaal hiervoor ontworpen nestverwarming in de handel.
          Voor de onhandige en de luie onder ons misschien een uitkomst.

Greetings Lucky

ps Heb deze nestverwarmingen zelf ook.

Opmerking

Heb ze nu ook in de buitenvoliere met een vorstvrij nachthok. Gaat prima. Ik vind ze persoonlijk zeer sterk en erg actief. Ze kunnen bij mij vrij naar buiten en binnen vliegen. Ze zijn echt veel buiten te vinden.
            Ik heb in het begin van de zomer een jong koppel aangeschaft bij iemand die ze binnen had. vanaf de zomer hier buiten en naar de winter toe laten wennen. Geen problemen.
            Dit jaar voor het eerst kweken.

@ Lucky waar kan ik die nestverwarming voor luie en onhandige vogelkwekers vinden

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton
              wie heeft er kapoetsensijzen de winter buiten gehad ? of is dat met deze soort niet te doen ? als ze een verwarmd nachthok hebben, denk ik wel of ?
              Ik heb ze vroeger buiten gehad Ton in de voliere met nachthok uiteraard.
              Ging allemaal prima.
              Als je overweegt ze aan te kopen,zorg dan dat je vogels krijgt,die uit
              een buitenvoliere komen.
              Vr.groeten van
              Antoni

homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Ik zou er niet aan beginnen kapoetsensijzen buiten te houden. Hoe vaak lees je niet de verhalen. Ja hoor gaat prima, ze zitten bij mij het hele jaar buiten en ik kweek er ook nog fantastisch mee. De kapoetsensijs is een ontzettend gevoelig vogeltje voor koud en nat weer. Zelfs in de zomer als het regent kunnen ze het al moeilijk krijgen. Volgens mij zijn er veel vogelliefhebbers die door die verhalen een koppel aanschaffen en buiten laten zitten, en die de vogeltjes na de eerste de beste koude nacht, smorgens in de kliko kunnen gooien.

Bij mij zittten ze allemaal binnen en daar blijven ze. Ik geloof best wel dat er vogels zijn die het buiten overleven, maar over het algemeen genomen gedijen deze vogels het beste binnenshuis.

Opmerking

Ieder zijn eigen manier. Ik kweek binnen met ze in de winter. In mei gaan ze allemaal naar buiten en in oktober gaan ze weer naar binnen ter voorbereiding van de broedperiode. Kapoetsensijzen zijn best taaie vogels maar met koud en vochtig weer voelen ze zich toch niet zo prettig.
                  Dat kapoetsensijzen na een aantal dagen ' s nachts niet meer op het nest zitten klopt maar verschilt per pop. Ik heb er die na 4 dagen er niet meer op zitten maar ook die na een dag of 10 pas niet meer 'snachts op het nest blijven. Dit kan misschien het verschil geven in een geslaagde buitenkweek of niet.
                  Make birds not war.

Opmerking

Lucky waar kan ik die nestverwarming voor luie en onhandige vogelkwekers vinden?

Kijk hier eens

Greetings Lucky

Opmerking

Opmerking

bedankt

bedankt voor alle reacties. ik kan in mei een koppel ophalen, bij een bevriend kweker, die ze ook buiten houd. en er goed mee kweekt. mijn voliere is van 3 kanten dicht, en geheel overdekt. en het nachthok is verwarmd. dus ik ga het proberen.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Nederlands talig site

En voor diegenen die geen Duits spreken is er in NL ook nog wel wat te halen. http://www.geonshopping.nl/shop/Winter-c-143.html. Mag geen reclame maken naturlijk maar wel zeer behulpzaam ( vooral als je een beetje uit de buurt woont )

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                            En voor diegenen die geen Duits spreken is er in NL ook nog wel wat te halen. http://www.geonshopping.nl/shop/Winter-c-143.html. Mag geen reclame maken naturlijk maar wel zeer behulpzaam ( vooral als je een beetje uit de buurt woont )

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
                            Je hebt toch niet stiekem aandelen van Geonshopping Kees
                            Groeten Rob

http://www.bec-info.com

Opmerking

Geen aandelen

Neen, maar als je zoals ik wat uit de buurt woont vind ik het wel lekker om met iemand in je "moers" taal te spreken.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

Opmerking

Working...
                              X