Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japanse meeuwtjes welk geslacht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Japanse meeuwtjes welk geslacht

Vraagje...

Ik heb me laten vertellen dat je het geslacht bij een japans meeuwtje moeilijk tot niet kunt bepalen.. dat je moet afwachten wat er gebeurd..
    Is dat zo of.. zijn er wel tips? Trucs?
    Groeten,

Henry
    zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

Kijk even op volgende link

Hier werden redlijk wat tips en tricks voorgesteld. Echter er blijft er maar 1 overijnd. De man zingt, de pop legt een ei.

Wij zetten de meeuwtjes waarvan we het geslacht niet weten allemaal apart in TT kooien (zie foto).

Degene die zingen (ook zie je dan een duidelijke houding) worden voorzien van een M (man). Eenmaal per week nemen we deze weg en gaan deze terug naar een vluchtje. Na enkele weken blijven de niet zingers over. Dit zouden dan de poppen moeten zijn (opgelet voor verlegen mannen).

Verder is het mogelijk om in het zicht een TT kooi te zetten met een vrouwelijk exemplaar.

hopelijk heb je er wat aan

Groeten Tom
    Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

Hallo

Ik ben aan het experimenteren geweest met wat je zei maar als rookie onder de vogelliefhebbers ben ik er nog niet uit.
      Heb ze in aparte kooien gezet, en de meesten tjilpen wel maar echt zingen niet al si er bij ben.
      Is tjilpen de zang van een japanse meeuw of ...?

Ik heb ze kortgeleden gekocht en er moet in iedergeval een pop bij zitten is mij toegezegd.

Ze worden trouwens wat tammer zeg wat waren ze ongelooflijk wild. Kan ik er nog meer aan doen om ze wat tammer te krijgen dan de gewone dingen?
      Groeten,

Henry
      zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

Opmerking

Het is zoals JelleTom al zei:

Zet de vogels appart en let op de zang en roep van de mannen en poppen.

De tip van Hans de Vries kun je daarbij heel goed gaan gebruiken.
        • Poppen hebben een rolletje in hun roep: prrrrt,
        • mannen hebben dat niet: puieet.
        • wanneer je een popje imiteert (prrrrt), gaan de mannen zingen en dansen.

Werkt perfect.
        Als je het eenmaal hebt gehoord vergeet je dat nooit meer.

Toch moet je even goed opletten omdat je even moet leren het te herkennen
        en na te doen. Ik heb Hans en andere liefhebbers dit zien doen en het werkt
        perfect. met deze methode heb je bijna gelijk 100% score.

Ikzelf kan het nadoen van het geluidje van een man of pop nog niet zo goed
        waardoor ik moet observeren en wachten tot de vogels zelf gaan piepen .
        Pieter G. van der Ploeg
        Kweeknummer - 6NUM
        E - pgvdploeg @ gmail.com

Opmerking

de vogels in TT kooien voor elkaar zetten
          mannen zijn heviger om te zingen voor een roodbruine vogel dan voor ne zwartbruine
          als er niks zingt ze zo zetten dat ze elkaar horen en dan na een paar dagen terug schuin tegen over elkaar zetten
          wil er niks zingen heb je alleen poppen

Opmerking

Working...
          X