Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe kooitjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ik ben het met Kingfisher eens, het is maar net wat voor soort vogels je het hele buiten wil gaan houden en of je ze goed afhard/acclimatiseerd.

De meeste tropen hebben wel een vorstvrij nachthok nodig, in tegenstelling tot wildzang. Die kunnen in het algemeen goed buiten gehouden worden zonder een vorstvrijnachthok, maar ze hebben wel een plek nodig waar ze beschut kunnen zitten.
    Groeten Rob

http://www.bec-info.com

Opmerking

zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Standaard is een nachthok ook niet voor elke voliere,zoals babbes ook al schreef voor bijvb wildzang(ik schrijf liever cultuurvogels) hoef je niet ten alle tijde een nachthok te hebben.
        Ook hier zijn vogels die het wel nodig hebben maar ook die het echt niet nodig hebben.
        Vrienden van mij in oostenrijk hebben kruisbekken en die hebben geen nachthok en daar zaten de vogels toen ik er was in januari gewoon op eieren omdat dit hun broedtijd is.
        Wel een verwarmingselement in het drinkwater,dat wel,het vroor 's nachts -15
        Daar is een vorstvrij nachthok wel makkelijk voor.
        Mvg,
        Kingfisher.

Opmerking

Ik heb de discussie over de nieuwe kooi van Jelle Tom even gevolgd en heb er zelf ook een mening over.
          Mooie, degelijke kooi maar zoals hij nu is totaal onbruikbaar waarvoor hij bedoeld is......
          Jelle Tom heeft al aangegeven dat er een dak op komt en dat ook de bekleding nog geregeld wordt, maar er is meer.
          Vogels, en zeker jonge vogels, -daar gaat het toch over?- hebben beschutting nodig. Kijk eens in de natuur, je zult geen enkele vogel slapend aantreffen op bijvoorbeeld een waslijn, dakgoot of zomaar een kaal takje van een boom...... Vogels zorgen instinctmatig ervoor dat ze gedekt zitten: niemand die ze ziet en altijd zo dat ze beschut zitten.
          Zou de kooi van Jelle Tom binnen staan dan was het waarschijnlijk geen probleem maar in dit geval zou ik zorgen voor een degelijke achterwand (en zeker geen plexiglas o.i.d.) met daaraan bevestigt voldoende takken en ander materiaal waarop de dieren kunnen rusten. Ook wat hedera en een conifeer kan geen kwaad. Het is pas goed als je 's avonds geen vogels ziet!
          Voor tropen zou ik ook voor dakbedekking zorgen on de vorm van wat stevige golfplaatjes. Voor Europese vogels is dat, zoals Kingfisher en Babbes terecht al opmerkten, niet nodig.
          Blijft de kooi zoals hij nu is, dan bewijs je de vogels hier echt geen dienst mee, integendeel.

groet,
          Hans.
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

De kooi is zoals reeds aangegeven nog verre van klaar. Vorig weekend is een dak geplaatst en een van de volgende weekend wordt er aan de binnenzijdes gewerkt.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door JelleTom
              De kooi is zoals reeds aangegeven nog verre van klaar. Vorig weekend is een dak geplaatst en een van de volgende weekend wordt er aan de binnenzijdes gewerkt.
              Misschien heb ik de kooi wat te snel beoordeeld, ik zal wachten tot ie klaar is.....

Hans
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Working...
              X