Mededeling

Collapse
No announcement yet.

St helena's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• St helena's

Allen,

Een koppeltje St Helanafazantjes, kan ik die moeiteloos in voliere plaatsen bij:
    - zebra's
    - diamantduiven
    - tijgervinken
    - japanse meeuwen
    - kwartels?

Er komt oon nog op termijn een koppel diamantvinken bij..
    Groeten,

Henry
    zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

Hallo Henry,

Het is afhankelijk hoe groot je voliere is, maar als je een ruime voliere hebt dan kan je makkelijke een koppelje St Helena's bij de bestaande bezetting bij plaatsen.

Alleen zou ik wel even goed nadenken of het wel zo verstandig om een koppel Diamantvinken erbij te gaan plaatsen bij deze kleine tropen, het kunnen namelijke rotzakken zijn tijdens de broedperiode. Je kan ze beter houden bij gelijkwaardige vogels.

Succes verder.

Groet Babbes
    Groeten Rob

http://www.bec-info.com

Opmerking

Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Trouwens Zebravinken kunnen ook nog weleens nesten gaan verstoren, ff opletten dus.

Groet Babbes
        Groeten Rob

Opmerking

En Saint Helena fazantjes doen het beter in een kolonie; dit als je er tenminste mee wilt kweken. Heb je ze alleen voor de lol dan is dat weer een andere zaak. En Zoals Babbes al zegt, die Zebravinken kunnen er ook wat van.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

Opmerking

Als het rode tijgervinken zijn die je hebt, raad ik het ten zeerste af. De man kan zomaar en plotseling de helenaatjes doden als hij in broedstemming komt.
            Bij groene tijgervinken zal het wel gaan denk ik.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              Als het rode tijgervinken zijn die je hebt, raad ik het ten zeerste af. De man kan zomaar en plotseling de helenaatjes doden als hij in broedstemming komt.
              Bij groene tijgervinken zal het wel gaan denk ik.
              Oh, ik wist niet dat Tijgervinken zulke killers kunnen zijn. Maar zijn er meer soorten waarbij je moet oppassen incombinatie met tijgervinken Ton ?
              En heeft dit te maken dat St Helena's ook rood in de veren hebben ?
              Groeten Rob

Opmerking

ja dat kan gerust hoor, als (zoals iedereen al aangaf) je genoeg ruimte hebt. Ik heb namelijk al die vogels die jij opnoemde ook bij elkaar zitten buiten met de st helena's, en ook diamantvinken zitten daarbij, het zijn inderdaad soms wat vervelende gastjes, maar bij mij gaat het allemaal wel goed

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11
                  ja dat kan gerust hoor, als (zoals iedereen al aangaf) je genoeg ruimte hebt. Ik heb namelijk al die vogels die jij opnoemde ook bij elkaar zitten buiten met de st helena's, en ook diamantvinken zitten daarbij, het zijn inderdaad soms wat vervelende gastjes, maar bij mij gaat het allemaal wel goed
                  Jouw tijgervinken zijn softies i.p.v. killers of heb je alleen maar poppen rondvliegen Jelmer

Groet Babbes
                  Groeten Rob

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Babbes
                    Jouw tijgervinken zijn softies i.p.v. killers of heb je alleen maar poppen rondvliegen Jelmer

Groet Babbes
                    Haha nu je het zegt, je hebt gelijk, het waren inderdaad alleen nog maar poppen. (waren omdat ik ze inmiddels verkocht heb) Dus ik weet niet hoe het zitten met de mannen van de tijgervinken, dus dat moet je maar aan anderen vragen

Opmerking

Mannetjes op kleur van de rode tijgervink vallen vaak alles aan wat rood in zich heeft, Zo klein als ze zijn, ze zijn verdraaid agressief dan.
                      Een helenafazantje op kueer heeft erg veel rood, ik zou de gok niet nemen.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                      X