Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gould,nestkastje,ongedierte

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Gould,nestkastje,ongedierte

Hallo allemaal,

Bijna heb ik mijn eerste jaar als vogelhouder ( goulds) achter de rug. Mijn vogels zijn goed de winter doorgekomen. Bleven de meeste tijd in het verwarmde binnenhok uitgezonderd mijn drie jongen die regelmatig naar buiten kwamen.

Mijn vraag:

Eind april ga ik weer nestkastjes ophangen ik heb begrepen dat je de nestkastjes goed tegen ongedierte moet prepareren.

Zo las ik dat je zware schag onder het nestmandje kon plaatsen om ongedierte tegen te gaan is dat waar ?
    Of zijn er nog andere middelen methode om ongedierte in nestkastjes tegen te gaan?

Groeten
    Rob koppen

Als ik de nestkasten weer op ga hangen, dan boen ik ze helemaal schoon met een afwasborstel met zeepsop, en daarna spuit ik er nog wat anti-bloedluis spray in. Dan laat ik de kastjes 2 dagen liggen en dan hang ik ze op Over shag heb ik nog nooit iets gehoord/gelezen, maar misschien anderen wel.

Opmerking

Zware shag word wel vaker gebruikt. Bij mij gaan alle nestkastjes na dat ik ze schoon heb gemaakt nog de vaatwasser in en ze komen hier werkelijk weer als nieuw uit en al het ongedierte is er uit. Als ze droog zijn spuit ik ze nog in met ardap of oucepoe. Onder de lade van mn broedkooi een laagje homeshield. Ik plak ook kleine stukken van 20 cm papieren schilderstape aan losjes aan de buitenkant van de broedkooi. De luis kan dan tussen het hout en de tape kruipen zodat ik een zwart puntje zie druk ik er op. Word het dan een rood plekje dan is het luis en spuit ik de betreffende kooi weer opnieuw in. Zoals je hoort ik heb een hekel aan die luizen en ze komen zo ook nauwelijks voor gelukkig bij mij.

Groeten Willem
      http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000001723.html

Opmerking

Tabak werkt inderdaad om luizen weg te houden, daarom gebruiken duivenmelkers tabakstelen als nestmateriaal. Shag werkt bij mij ook goed maar ik gebruik ook nog knoflook en kamille.

Ardap en ocepou bevatten kankerverwekkende stoffen, als je dat liever gebruikt dan natuurlijke middelen, tja....

Hier gaat iemand op reageren die weer een nieuw tovermiddel heeft, maar de vraag was of shag helpt, ja dus.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Hallo,

Over dit onderwerp is al vaker gesproken. Preventief gebruik ik kamille en vogelmuur. Luizen hebben een hekel aan beide plantjes. Bij mij werkt dit prima. Ik gebruik alleen maar natuurproducten bij mijn vogels.
          Als nestkastjes vuil zijn doe ik ze in een sopje, soms met dettol en spoel ze daarna goed af.
          groetjes
          Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

tabak stelen werkt voor geen meter
            ik heb ze geprobeert
            wel zware shag ik gebruik de lossen shag onder de nestjes
            werkt perfect

wat ik vind die krengen worden soms niehiel ervoor daarom gebruik ik regelmatig andere produkten
            ook gebruik ik knoflookpoeder onder de nestjes of afrikaantjes ook dat werkt
            maar wat ik als tip mee wil geven gebruik minimaal 2 verschillende soorten voor bloedluis

Opmerking

ik heb ze geprobeert
              wel zware shag ik gebruik de lossen shag onder de nestjes
              werkt perfect

wat ik vind die krengen worden soms imuum ervoor daarom gebruik ik regelmatig andere produkten
              ook gebruik ik knoflookpoeder onder de nestjes of afrikaantjes ook dat werkt
              maar wat ik als tip mee wil geven gebruik minimaal 2 verschillende soorten voor bloedluis

Opmerking

Waarom gebruiken duivenmelkers ze dan al heel lang en nog steeds?
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

ton daarom probeerde ik het ook helaas bij mijn werkt het niet
                  misschien zijn goulds aantrekkelijker voor bloedluis ik weet het niet
                  ik heb ook eens vaker gehoord dat zebratjes ook geen last van bloedluis hebben .
                  dus ja je probeert alles waar ik wel over tevreden ben is mite killer
                  maar ja die vind dit die vind dat iedereen heeft over bloedluis zijn eigen prudukten en ja je gaat zelf toch ook zoeken wat beste werkt

Opmerking

bedankt voor jullie reacties

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie ik heb de volgende keus gemaakt

Nestkastjes vooraf goed schoonmaken
                    Inspuiten met antibloedluis spray
                    Onder het nestbakje

Schag, kamille, knoflook

truc met de schilderstape lijkt me ook wel wat.

Als ik het goed begrepen heb kom ik dan een heel eind

Groeten

Rob Koppen

Opmerking

ik leg onder in mijn nesten een soort poeder dat volledig gezond is voor de vogels en dat de luizen,... dood
                      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

bloedluis

En wat is dat voor een poeder Jeffrey

Gerrit

Opmerking

ik zal morgen er morgen eens naar gaan kijken, het is al wat te donker om naar het vogelhok te gaan

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Bredenhoff
                            En wat is dat voor een poeder Jeffrey

Gerrit
                            Ik denk dat het homeshield is. Ik gebruik dat ook. Het is biologisch en je kan het gewoon in de nestkasten strooien.

Gr

Opmerking

ja ik denk het, ik ben vergeten te kijken maar het zit in het grote witte fles met een afbeelding op met een duif en nog andere dieren

Opmerking

Working...
                              X