Mededeling

Collapse
No announcement yet.

keepvinken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• keepvinken

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met keepvinken in de voliere,b.v hoe is hun gedrag naar ander tropische vogels,en wat zijn de kweek resultaten.

groeten Ton

Hallo Ton ik heb er vorig jaar wat aangeschaft, 2 poppen en een man, deze waren vrij onrustig omdat 1 pop meteen al met nestmateriaal sleepte. Heb na een paar weken de andere pop eruit gehaald en het was meteen rustig er werd een nestje gebouwd en toen ik keek waren er 2 eieren. De volgende dag had ze een ander nest met 1 ei dus had ik de boel verstoord, maar toch dat laatste nest weggehaald en het ei in het andere nest gelegd. Daar werden nog 5 eieren bij gelegd dus 8 in totaal, het blijkt dat ze in scandinavie een broedronde doen door de kort zomer en dan een groot legsel hebben. Er kwamen 4 jongen uit die met een anderhalve week dood in het nest laggen. Hoop dit jaar een beter resultaat te behalen, in dezelfde voliere zit een koppel putters, sijzen en alario's die niet gestoord werden.Ze hebben veel levend voer nodig en ik hoop dat ze nu gewend zijn aan mijn werkwijze zodat ze zich niet zo snel gestoord voelen, doe nl altijd nestcontrole zullen ze aan moeten wennen.

Opmerking

Working...
    X