Mededeling

Collapse
No announcement yet.

winterharde astrilden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• winterharde astrilden?

Hallo,

Ik heb een voliere met een afgesloten binnenhok met daaraan vast een gewone buitenvoliere. Het binnendeel is niet verwarmd maar wel windvrij.

Nu vraag ik mij af welke astrilden de nederlandse winter kunnen overleven. (ik had voorheen blauwfazanten maar moest die iedere winter boven op zolder zetten en zo groot is mijn zolder eigenlijk niet).

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mijn oranjekaakjes leven al een paar jaar onverwarmd buiten, eerder ook goudbuikjes en jawel.... blauwfazantjes.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Ik zoek eigenlijk gewoon een paar mooie tropische vogelsoorten die goed bij elkaar kunnen leven en winterhard zijn. ;-)
      Parkieten heb ik nu al jaren gehad. Tijd voor iets anders.

Opmerking

En australische zijn niets??
        Zijn wat geharder dan afrikaantjes

Opmerking

Aan welke soorten denk je dan bv? Welke gaan goed samen?

Opmerking

Ja pff wat vind je mooi?
            Goulds, diamantvink, binsen, gordels, spitsstaarten, maskers etc

zebravinken

Opmerking

Of mischien een mix van Afrikaantjes en Australische ?

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

Opmerking

Goulds en diamantvink...mooie soorten. Maar zijn deze winterhard dan?

De criteria die ik heb zijn in ieder geval dat ze winterhard moeten zijn en dat ik eventuele jonkies nog kan verkopen. Dus geen zebravink :-). En geen parkietjes meer, want die heb ik gehad ( en mijn vriendin vindt ze krijsen :-)

Opmerking

Goulds moet je bij een kweker halen die ze ook buiten heeft. Diamantvinken kunnen zeker ook buiten.
                  Ik neem aan wel een nachthok.

Verder kun je ook denken aan rijstvogels, papgaaiamadinen(roodkop, driekleur forbus), bandvinken, rietvinken.

Opmerking

Ik heb een nachthok hoor. Maar die is van hout. Maar dicht, dat wel ( op luikje na dan, want vogels moeten natuurlijk hokje invliegen . En ik ga een extra isolatie toevoegen, want dat nachthok staat ook buiten. Maar helemaal vorstvrij zal het nooit worden, denk ik.

Opmerking

Dan ben je al een heel eind. Isolatie en denk ook even aan een lamp met een timer. Als je die nog niet hebt.

Door de extra tijd kunnen ze langer bij het eten en dat is wel belangrijk

Opmerking

Tocht vrij zitten is toch belangrijker dan vorst vrij zitten. Met goede isolatie en een niet te groot invlieg gat ben je al een heel eind. Ik weet trouwens niet of die ouderwetse gloeilampen in NL nog in de schappen liggen of dat ze uit circulatie genomen zijn maar behalve licht kwam er ook heel veel warmte van af.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Gloeilampen bijna uitverkocht ben aan het hamsteren

Warmte heb je weinig aan als je een lamp moet verwisselen brand je gelijk je fikke

Groet

Paul

Opmerking

Als de soorten in kwestie nog eens nestslapers zijn, dan houden ze elkaar s'nachts ook iets warmer. Deze winter had ik zo diamantvinken, bruinborstrietvinken, spitsstaartamadines, forbes-en roodkopapegaaiamadine buiten (zelfs zonder nachthok).

Met de iets warmere temperaturen nu liggen de diamantvinken en spitsen alweer met jongen in het nest.

Bij keuze ook rekening houden uit welke (warme/kouden, binnen/buiten) kweek ze komen. Maar eens geacclimatiseerd kunnen zelfs vogels uit warme binnenkweek na een zomer/herfst, ook de winter buiten tegemoet...

noot: steeds in het oog houden qua temperaturen, guur weer en conditie van elk indivdu maw steeds plaats binnen voorzien mocht je moeten ingrijpen
                            www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

Opmerking

@koene allemaal door elkaar? En gewoon in de vorst?

(Verder ben ik nu mijn hok aan het wind zodat het uit de wind komt.)

Opmerking

Working...
                              X