Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zwartkopsijs

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zwartkopsijs

is er iemand op het forum die de zwartkopsijs heeft en hiermee broed.
    wat zijn jullie resultaten en ervaringen.
    zijn ze ook een beetje winterhard zoals de mozambiquesijs zeg maar.

heb er wel over nagedacht om ze te kopen, maar ik heb een koppel kleine cubavinken. dat zou problemen kunnen geven, om dat de zwartkopsijs ook geel heeft. ik weet wel dat als ze het hele jaar buiten hebben gezeten, dat ze winterhard zijn. wel met een beschutte slaapplaats dan he.
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

zwartkopsijs

heb verleden jaar een koppel gekocht perfect de winter doorgekomen
      1e ronde 4eieren onbevrucht,2e rond 3jonge waarvan 2 gestorven op +-3dagen oud,derde jong goed groot gebracht.idem 3e ronde
      de jongen waren man en pop ,de man heb ik geruild, en kzal dit jaar proberen met 2 koppels en hoop op een paar jongen
      vogels hebben alle 4 in onverwamd de winter doorgebracht (vogels zitten wel helemaal wind vrij

grt Rudi

Opmerking

dus als ze uit de wind kunnen zitten zou het moeten kunnen.
        is de verzorging een beetje hetzelfde als bij de mozambique sijs of niet.

Opmerking

Ik heb vorig jaar met een koppel 12 jongen grootgekregen
          In 3 rondes natuurbroed

Opmerking

zwartkopsijs

in de winter zou ik ze toch zeker beschut zetten ,maar bij mij hebben ze de hele winter buiten gezeten(onverwarmd)
            over de mozambique sijs kan ik niks vertellen,heb ik niet in mijn bezit , enkel cini en putters

grt Rudi

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door putterke
              in de winter zou ik ze toch zeker beschut zetten ,maar bij mij hebben ze de hele winter buiten gezeten(onverwarmd)
              over de mozambique sijs kan ik niks vertellen,heb ik niet in mijn bezit , enkel cini en putters

grt Rudi
              hoi, ook bij mij zitten ze koud ;de man is nu al volop aan het zingen en de pop aan het najagen.zitten in een vlucht van 1*2*2 samen met een koppel groenvinken mvg E

Opmerking

Bij mij zitten ze ook gewoon buiten zonder verwarmd binnenhok ze doen het prima nog niet mee gekweekt maar dat komt misschien dit jaar wel het zijn nog jonge vogels nu 3/4 jaar oud. Ze zitten bij mij samen met een koppel kleine cubavinkjes en sint helenafazantjes en alles gaat gemoedelijk met elkaar om.
                Veel succes met je keuze.
                Groet van Herma.

Opmerking

ik vind dit al langere tijd hele leuke vogels maar dan moeten ze natuurlijk wel in mijn bestand passen.
                  maar als ik zo hoor dan zouden ze qua verzorging een beetje weg hebben van de mozambiquesijs.
                  wat zou een beetje een normale prijs zijn voor een koppel.

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door josmo
                      ik vind dit al langere tijd hele leuke vogels maar dan moeten ze natuurlijk wel in mijn bestand passen.
                      maar als ik zo hoor dan zouden ze qua verzorging een beetje weg hebben van de mozambiquesijs.
                      wat zou een beetje een normale prijs zijn voor een koppel.
                      Komen de eventuele nieuwe Zwartkopsijzen bij de Mozambiqueen te zitten?

Als dit zo is is kan je dit beter laten, ik heb in het verleden mijn zwartkoppen weg gedaan door constante gevechten met de mozambiqueen, weet je nog geel en geel gaat niet samen bij deze vogels.

Ook het voer is totaal anders als van de mozambiqueen.

Maar als je ze gescheiden houd is het een hele leuke vogel die goed kan zingen.
                      Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

nee ze zouden dan gescheiden komen te zitten van de mozambiuesijsen maar wel in de buurt ervan is dat een probleem.
                        en je had het over ander voer wat zijn de verschillen hiervan.

Opmerking

Ik denk dat het buiten het broedseizoen nog wel gaat maar als de zwartkop man gaat zingen je al gauw een erg opgewonden mozambique man krijgt die op zijn beurt ook weer gaat zingen en meestal vinden de moz.popjes dat niet fijn waardoor zij de man weer gaat aanvallen.

Persoonlijk zal ik ze dus niet aanschaffen, ook al zitten ze gescheiden.
                          Maar dit is mijn mening/ervaring.

Maar misschien zijn er mensen hier die ze wel goed bij elkaar of in de buurt hebben zitten.

De verzorging is niet veel anders dan moz. sijzen alleen eten die tropenzaad, en de zwartkoppen een wildzangzaad/sijzen mengsel.
                          Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Working...
                          X