Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de vuurvink

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• de vuurvink

zijn er hier op het forum die de vuurvink kweken.
    ik sta namelijk op het punt om een koppel te kopen maar nu is de vraag er bestaan verschillende ondersoorten heb ik begrepen hebben jullie toevallig foto's van jullie koppels met de benaming hiervan.
    hebben jullie nog eventueel tips over de verzorging wijkt deze af van andere tropen omdat vaak rode vogels kleurstof nodig hebben maar volgens mijn is dat bij de vuurvink niet nodig.
    graag jullie reactie.

Genus Lagonosticta is een pittig geslacht, met name als het om determinatie van de vele ondersoorten gaat.

Aan de hand van een of enkele goede duidelijke foto(s) kan via dit Forum wellicht hulp worden geboden.

Ik ben in ieder geval wel bereid om enig vergelijkend onderzoek te doen aan de hand van mijn fotocollectie,
    waarin vrijwel alle vuurvinken zijn vertegenwoordigd.

Bij goede verzorging komen/blijven vuurvinken prima op kleur.
    Toevoeging van kleurstof is bij deze soorten niet nodig.
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

oke dank je rupicola ik kijk uit naar je foto's en ook van anderen natuurlijk als die eventueel kunnen helpen.

Opmerking

even voor de duidelijkheid

@ Josmo:

wellicht is er nu sprake van een misverstand.

voor alle duidelijkheid:

Als jij hier een of enkele foto's van vuurvinken plaats wil ik ze ter determinatie wel vergelijken met het materiaal in mijn collectie.

Mijn toezegging betekent dus niet dat ik mijn collectie foto/studiemateriaal hier op dit forum ga planten!
        Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

oke jammer iemand anders mischien.

Opmerking

Hallo Josmo

op het website van de speciaalclub afrikaantjes staan wat foto's en beschrijvingen van ondersoorten vuurvinkjes.
            ScAP - Speciaalclub Afrikaanse Prachtvinken

good luck

groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

Opmerking

ja daar had ik al gekeken kees maar de foto's laten niet echt duidelijke verschillen zien daar gaat het mijn eigenlijk om.

Opmerking

Hallo Josmo,

Je zegt dat je op het punt staat ze te kopen?
                maar mag ik vragen waar je ze denkt te kopen dan?
                Ik wil graag ook een koppel dus.

gr. Ben
                Groeten, Ben

Opmerking

ik heb een kennis die heeft twee koppels die ik eventueel over kan nemen.

Opmerking

regelmaat

ze worden wel regelmatig aangeboden hoor, op de diverse site`s. trouwens wel meer mannen dan poppen. ze doen dan ongeveer 150 euro.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Josmo,

Probeer het hier eens, misschien wordt je daar wat wijzer van: http://www.speciaalclub.nl/tropen/Es...ae/page21.html

Bert

Opmerking

@ Josmo,

mocht je nog een koppel extra kunnen aanschaffen dan hoor ik het graag. via prive mail uiteraard.

@ Ton,

het meerendeel wat op internet staat is bij handelaren die het niemand weet waarvandaan hebben gehaald en bijna niks is geringt.

gr. Ben
                        Groeten, Ben

Opmerking

kijk dit is echt een pagina waar het duidelijk op staat dank je voor de link.

Opmerking

Scap

ben je echt geinteresseerd in de afrikaantjes, kan ik je de Scap aanraden. voor een paar euro per jaar ben je lid van een vereniging, waar veel info op de site staat, die voor niet leden niet toegangelijk is. ondermeer een forum, waar veel problemen aangekaart worden. waar je ook je overbodige vogels te koop kunt zetten, en waar je kan reageren op advertenties van andere leden.
                            diverse info dagen, waar je vogels kan ruilen, kortom een bruisende vereniging.
                            groeten Ton
                            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

ja ik heb er al eens aan zitten denken om lid te worden ton moety er maar eens een keertje van komen.

Opmerking

Working...
                              X